Článek
Informace o nástupu Škody na trh Spojených států amerických se množí čím dál víc. A už se o tom nezmiňují jen „malá“ média, ale už se o Škodě zmiňují i celonárodní tituly. Na konci května Škoda patentovala jména Superb, Octavia a Yeti. Pak prošla letmá zpráva o patentu názvu H-Tec a 14. července se prý dostalo na speciální označení vRS.
V současné době se vRS objevuje na modelech mimo české trhy, například ve Velké Británii. U nás je toto označení zkráceno na RS (Rallye Sport). Informace o vstupu Škody Auto do USA se množí společně se spekulacemi. Zahraniční weby spekulují, že maloobjemové vozy na tamním trhu nemají šanci a připomínají, že výkonově jsou v Americe konkurenceschopné vlastně jen právě verze vRS.
Kodiaq bude homerun?
Ale připomeňme si ještě jeden model, který by mohl v USA prorazit. Je jím nový kodiaq. Velké SUV, které se postupně odhaluje, má pro americký trh velký význam. Sám ředitel Škody Bernhard Maier nedávno k tomuto vozu řekl: „„Pokud bychom se rozhodli bojovat v USA, měli bychom jen jednu šanci zapůsobit. Věřím, že pokud bychom tam byli už nyní, byl by kodiaq homerun.“
Ostatně kodiaq měl v rámci své propagace i zajímavou akci. Aljašské město Kodiak přeměnil na jediný den na kodiaq.
Nástupce Volkswagenu
Hodně se mluví o Škodě jako nástupci Volkswagenu na americkém trhu. Po kauze Dieselgate je v USA jméno Volkswagen spíš sprostá nadávka, koncern tak hledá novou tvář, která by mohla převzít zákazníky a nebýt „poskvrněná“. Škoda se zdá být ideální. O ní se v USA nic neví, vždyť poslední auto, které se zde prodávalo, byla Škoda Felicia. Ale jen krátce a pro nezájem byla z nabídky během chvíle stažena.