Hlavní obsah

Škoda se vrací do Kazachstánu, bude zde montovat čtyři modely

Začátkem příštího roku se v Kazachstánu spustí montáž čtyř modelů Škody Auto. Připravené části se budou vyrábět v Mladé Boleslavi a v Kvasinách. Spolu se zahájením montáže se ve velkých kazašských městech otevřou první showroomy v novém korporátním designu.

Foto: Škoda Auto

Vozidla pro kazašský trh se budou vyrábět v závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách, finální montáž bude probíhat v tomto závodě Allur Company v Kostanaji.

Článek

Škoda Auto působila v Kazachstánu v letech 2005 až 2021 a dodala na trh více než 23 000 vozů. Nyní navázala spolupráci s novou partnerskou společností pro prodej i výrobu.

Vozidla pro kazašský trh se budou vyrábět v závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách, finální montáž bude od příštího roku probíhat v závodě Allur Company v Kostanaji a firma zajistí i dodávky do místních autosalonů. Zákazníci si budou moci vybírat z SUV Kodiaq, Karoq a Kamiq a modelu Octavia.

V Kazachstánu v současnosti připadá na 1000 obyvatel 186 motorových vozidel a Škoda Auto zde spatřuje slibný potenciál k růstu. „Kazachstán je pro automobilku Škoda atraktivní příležitostí pro další urychlení internacionalizace. Zároveň se jedná o návrat na trh se slibným potenciálem, protože automobil zde v současné době vlastní méně než pětina obyvatel,“ řekl Klaus Zellmer, předseda představenstva Škody Auto.

Škoda představuje Kushaq, indický crossover má silnější klakson a nevadí mu kaluže

AutoMoto

Očekává se, že celkový objem trhu s novými vozy zde v příštích pěti letech dosáhne více než 200 000 automobilů. Na základě těchto údajů plánuje automobilka využít příležitosti a dosáhnout v letech 2024 až 2028 podílu na trhu ve výši 5 %.

„V příštím roce plánujeme v Kazachstánu otevřít 15 dealerství ve velkých městech, jako je Astana, Almaty, Šymkent nebo Kostanaj,“ uvedl Martin Jahn, člen představenstva Škody Auto pro oblast prodeje a marketingu.

Opětovný vstup na kazašský trh je součástí strategie internacionalizace automobilky. Letos v září značka oficiálně zahájila prodej ve Vietnamu. Vedle toho již dříve převzala strategické řízení koncernové skupiny sdružující velkoobjemové značky koncernu Volkswagen, pro celý region ASEAN, tedy Sdružení národů jihovýchodní Asie. Škoda rovněž strategicky řídí aktivity koncernu Volkswagen na indickém trhu.

Jahn: Trh, jako byl ruský, je těžké nahradit

AutoMoto

Škoda hledá náhradu za Rusko a Čínu. Zvažuje vstup do Thajska nebo Malajsie

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám