Článek
V Paříži se představí druhá generace modelů GreenLine. Tyto vozy pohání dieselové motory s přímým vstřikováním - 1.2 TDI CR 55 kW nebo 1.6 TDI CR 77 kW, nově je v nabídce tzv. Start-Stop systém a rekuperace brzdné energie.
Start-Stop systém snižuje spotřebu údajně až o 10 procent. Jde o to, že se motor při stání například na semaforech automaticky vypne. Když pak sešlápnete spojku a zařadíte rychlost, automaticky naskočí.
Rekuperace energie je další oblíbenou „fintou“, jak snižovat spotřebu, která se vyskytuje napříč automobilovými výrobci. Při brzdění se část kinetické energie pomocí generátoru vrací zpět do akumulátoru v podobě elektřiny. Tu pak není nutné vyrábět spotřebováním paliva.
Mezi další prvky, které nabízela Škoda již u prvních „greenlinů“, patří úprava řídicí jednotky motoru, použití pneumatik se sníženým valivým odporem, drobné aerodynamické změny karoserie a podvozku či doporučení pro zařazení převodového stupně na přístrojové desce.
Škoda Auto začala první generaci verze GreenLine nabízet v roce 2008 pro modely Fabia, Roomster, Octavia a Superb.