Článek
„Dacia z nás nebude, nelze ani očekávat, že bychom přicházeli na trh s malými, levnými vozy. Ale u každého modelu, který máme v nabídce, přidáme skutečně cenově atraktivní a pro běžného zákazníka dostupnou verzi, jak jen to bude pro firmu možné. A to není jednoduché, protože na druhou stranu nelze dopustit, aby firma na takových vozech prodělávala,” řekl Schäfer v rozhovoru pro Hospodářské noviny.
Fanouškům škodovky se při slovech o skutečně cenově atraktivní variantě vybaví Škoda Fabia Junior, která ve snaze o nízkou cenu neměla vůbec žádnou výbavu. Byla „oholená” dokonce i o lak nárazníků, plato zavazadelníku nebo dvířka schránky před spolujezdcem a o klimatizaci, posilovači řízení, ABS či elektrických oknech si mohli zákazníci nechat jen zdát. Přesto nebyla levná. Můžeme jen doufat, že tentokrát bude Škoda ve snižování ceny úspěšnější.
Nová Škoda Fabia na D11? Maskovaný vůz prozradila maličkost
V koncernu Volkswagen, do kterého Škoda spadá, není podle šéfa koncernu Herberta Diesse nyní značka, která by konkurovala levnějším korejským nebo francouzským automobilkám. Schäfer s ním souhlasí.
Nejpozději do roku 2023 tak automobilka přijde s plánem na dostupnější vozy. Jeho součástí je i pokračování vývoje a výroby fabie ve verzi kombi, přestože se spekulovalo o jejím konci. Nyní bude plnit roli dostupného auta.
Škoda pustí vlajkovou loď na Slovensko, Češi díky tomu nepřijdou o praktické překvapení
Schäfer je rád, že plány na přesun výroby Superbu vyvrcholily nakonec rozhodnutím o přesunu výroby na Slovensko. „Dnes se nám naopak zdá, že než mít továrnu daleko v Turecku, je lepší vyrábět automobily v podstatě za humny u našich slovenských sousedů, při zajištění pracovních míst a stávajícího dodavatelského řetězce. Jsme teď rádi, že to takto dopadlo,” řekl Schäfer.
Naopak SUV Kodiaq se bude nadále vyrábět v Česku, za jeho zachování Škoda podle Schäfera bojovala. „V podstatě to dopadlo nejlépe, jak mohlo. Nutně jsme potřebovali větší kapacity. Postavit novou továrnu v Česku je nemožné a tím, že jsme neměli kde vyrábět auta, o která je zájem, jsme byli jako svázaní. Po Superbu se nám ve fabrice uvolní prostor a my můžeme růst, přitom vývoj auta spolu s VW Passat poběží v Česku,” řekl.
Škoda Octavia RS a Scout na nových fotografiích
V roce 2023, kdy se Superb přesune na Slovensko, bude podle něj Škoda růst minimálně o 50 tisíc vyrobených vozů za rok. Škoda se bude podle něj více zaměřovat na základní verze jednotlivých modelů.
„Je především potřeba, aby tyto vozy byly dostupnější, a přesto zákazníci získali za své finance to, na co jsou zvyklí. Když jsme měli omezené výrobní kapacity, byli jsme nuceni se zaměřit na co největší profit. S větší výrobní kapacitou je možné zkusit bojovat i s konkurencí mezi cenově dostupnějšími značkami,” řekl Schäfer.