Článek
„Máme konkrétní plán. Ten zahrnuje řadu vozů, celé portfolio s mild hybridy, plug-in hybridy a bateriovými elektromobily,“ řekl Zellmer na dotaz indické agentury PTI, jak se Škoda připravuje na cestu elektrifikace v Indii. Zellmer se v Indii účastní výročního sjezdu svazu indických výrobců automobilů SIAM.
Hybridy mají elektrický i spalovací motor. Nabízejí tak vyšší úsporu paliva než vozy se spalovacím motorem. Celosvětovou jedničkou v prodeji hybridních vozů je Toyota, která je spolu s partnerskou společností Maruti Suzuki nabízí i v Indii. Jihokorejská automobilka Hyundai Motor uvedla, že zvažuje zahájit prodej hybridních vozů v Indii v roce 2026 a hybridní technologií se podle svého vyjádření zabývá rovněž indická automobilka Mahindra.
V současnosti vede Škoda v Indii aktivity celého koncernu Volkswagen. Prodává zde modely Slavia a Kushaq na speciální platformě pro vozy na zdejším trhu a další modely, které známe i v Evropě.
Škoda představuje sedan Slavia, novinku pro Indii jsme prohlédli do detailu
Zellmer zdůraznil, že je potřeba, aby politika v Indii byla stabilní. „Jsme plně odhodláni podpořit transformaci Indie na elektrickou mobilitu. Chceme být do konce desetiletí vnímáni jako nejprodávanější značka z EU v Indii a dosáhneme toho udržitelným způsobem,“ řekl Zellmer.
Federální daň z prodeje elektromobilů v Indii činí pět procent. U hybridů je to ale 43 procent, což se blíží dani z vozů se spalovacím motorem, která je 48 procent, upozornila agentura Reuters.
Cílem vlády premiéra Naréndry Módího je, aby do roku 2030 měly elektrické vozy na celkovém prodeji aut v Indii podíl 30 procent. Loni činil podíl elektromobilů dvě procenta.