Článek
"Od prvního ledna se stěhuje Roomster zpět do Kvasin, takže přibude dalších 150 vozidel za den. V tuto chvíli svařujeme a lakujeme, auta Roomster tady děláme, celkem vyrábíme 820 vozů za den. Kapacita závodu je 850," uvedl Richter. Firma v současnosti investuje do lakovny, čímž by se měla kapacita závodu dostat na 900 aut denně. Ve zkušebním provozu je také nákladná kogenerace na využití odpadového tepla z lakovny. V srpnu začala i výstavba nové logistické haly.
Do závodu v Kvasinách začala Škoda Auto investovat nejvíce po roce 2000 v souvislosti s výrobou modelu Škoda Superb. Od té doby se závod zvětšil pětkrát, kromě montáže disponuje svařovnou, lakovnou a má vlastní vývojové oddělení. "Od symbolické výroby 30 vozidel za den jsme se dostali dnes na kapacitu 660 vozidel za den, a to se bavíme jen o modelech Superb a Yeti," řekl Richter.
V závodě v Kvasinách pracuje v třísměnném provozu asi 4200 zaměstnanců. To z něj dělá největšího soukromého zaměstnavatele v regionu. Vloni závod vyrobil 140 000 aut, letos by jich mělo být podle mluvčího Škody Auto Jozefa Baláže ještě více.
O dnešní Den otevřených dveří byl obrovský zájem, poslední obdobná akce byla před šesti lety. Prohlédnout si automobilku přijelo jen dopoledne kolem 15 000 lidí.