Článek
Roomster (ale je možné, že vůz dostane zcela jiný název) by měl z Kvasin vyjíždět za zákazníky společně se superbem, a to už v roce 2006. Novinka jako první verze z nových fabií má přispět s dalšími novými modely škodovek k růstu produkce Škody Auto v dohledné době až na 600 000 kusů ročně. Proto se však také mají vytvořit podmínky i v dalším závodě Škody Auto - ve Vrchlabí.
Co přináší Roomster
Touto studií si Škodovka loni ve Frankfurtu nad Mohanem chtěla oťuknout, co říká veřejnost takovému autu. Přestože kolem něj široko daleko nenajdeme nic podobného, závěr vedení Škody Auto byl jednoznačný: příznivá odezva. Tedy důvod, proč vývojářský tým dostal zelenou k jeho definitivnímu dokončení.
Důvodů, pro něž má smysl toto auto vyrábět, je však víc. Také ve Škodovce dobře vědí, že zájem o auta s mimořádným prostorem a velkou vnitřní variabilitou interiéru s možností univerzálnějšího využití sílí i v automobilové třídě malých vozů. Je to reakce na měnící se životní styl. Nepochybně se však klade důraz také na změnu designu - od usedlejšího k přitažlivějšímu.
Nesmí však, jak několikrát zaznělo z Mladé Boleslavi, narušit současné vnímání škodovek jako robustních, bezpečných a spolehlivých aut. Škoda Auto uplatněnými změnami chce vzít na vědomí i nový koncernový přístup, který znamená dosáhnout větší kreativity svých modelů a Roomster by v tom měl být průkopníkem.
Domek na kolečkách
Jak bude definitivní Roomster, charakterizovaný šéfdesignérem Škody Auto Thomasem Ingenlathem jako domek na kolečkách, vypadat, je zatím pečlivě utajováno. Pokud se dá jen trochu vycházet z původních rozměrů studie - délky 4055, nadprůměrných šířky 1843, výšky 1669 a rozvoru 2710 mm -, pak by to byl vůz s velmi dobrým manévrováním rovněž v městském prostředí a prostorností překonávající i některá podstatně větší osobní auta.
Zdali budou uvedena v život i taková originální řešení, jako např. možnost posouvat podélně zadní sedadla až o 75 cm, otáčet přední až o 180 stupňů, a tak vlastně umožnit posádce v autě též bydlet, na to si musíme ještě počkat. Platí totiž, že výstavní vyumělkované studie se přece jen do sériové výroby dostávají v umírněnějším provedení, neboť je třeba hlídat i výrobní náklady. Nicméně v každém případě bychom se z Vrchlabí mohli dočkat příjemného překvapení.