Hlavní obsah

Škoda Roomster má vyjet už v roce 2006

Právo, Jaroslav Šimek
PRAHA

V zákulisí nedávného pařížského autosalonu při světové premiéře Škody Octavia Combi se už šuškalo, že vůz Škoda Roomster jako kříženec malého víceúčelového velkoprostorového vozu a kombíku je již definitivně hotov. A nejčerstvější hlasy z vedení odborů Škody Auto (ale nejen odtud) už potvrzují, že pro novinku je už přichystána kolébka - závod Kvasiny.

Foto: MDZ
Článek

Roomster (ale je možné, že vůz dostane zcela jiný název) by měl z Kvasin vyjíždět za zákazníky společně se superbem, a to už v roce 2006. Novinka jako první verze z nových fabií má přispět s dalšími novými modely škodovek k růstu produkce Škody Auto v dohledné době až na 600 000 kusů ročně. Proto se však také mají vytvořit podmínky i v dalším závodě Škody Auto - ve Vrchlabí.

Co přináší Roomster

Touto studií si Škodovka loni ve Frankfurtu nad Mohanem chtěla oťuknout, co říká veřejnost takovému autu. Přestože kolem něj široko daleko nenajdeme nic podobného, závěr vedení Škody Auto byl jednoznačný: příznivá odezva. Tedy důvod, proč vývojářský tým dostal zelenou k jeho definitivnímu dokončení.

Důvodů, pro něž má smysl toto auto vyrábět, je však víc. Také ve Škodovce dobře vědí, že zájem o auta s mimořádným prostorem a velkou vnitřní variabilitou interiéru s možností univerzálnějšího využití sílí i v automobilové třídě malých vozů. Je to reakce na měnící se životní styl. Nepochybně se však klade důraz také na změnu designu - od usedlejšího k přitažlivějšímu.

Nesmí však, jak několikrát zaznělo z Mladé Boleslavi, narušit současné vnímání škodovek jako robustních, bezpečných a spolehlivých aut. Škoda Auto uplatněnými změnami chce vzít na vědomí i nový koncernový přístup, který znamená dosáhnout větší kreativity svých modelů a Roomster by v tom měl být průkopníkem.

Domek na kolečkách

Jak bude definitivní Roomster, charakterizovaný šéfdesignérem Škody Auto Thomasem Ingenlathem jako domek na kolečkách, vypadat, je zatím pečlivě utajováno. Pokud se dá jen trochu vycházet z původních rozměrů studie - délky 4055, nadprůměrných šířky 1843, výšky 1669 a rozvoru 2710 mm -, pak by to byl vůz s velmi dobrým manévrováním rovněž v městském prostředí a prostorností překonávající i některá podstatně větší osobní auta.

Zdali budou uvedena v život i taková originální řešení, jako např. možnost posouvat podélně zadní sedadla až o 75 cm, otáčet přední až o 180 stupňů, a tak vlastně umožnit posádce v autě též bydlet, na to si musíme ještě počkat. Platí totiž, že výstavní vyumělkované studie se přece jen do sériové výroby dostávají v umírněnějším provedení, neboť je třeba hlídat i výrobní náklady. Nicméně v každém případě bychom se z Vrchlabí mohli dočkat příjemného překvapení.

Související články

TEST: Fabia RS se pyšní naftovým motorem

Škoda Auto přináší na trh na přelomu června a července novou Fabii RS turbodiesel. Jde o nejvýkonnější model Fabie s přídomkem RS. Člověk řídící novou Fabii...

Škoda Auto vyrobila 900 000 octavií

Automobilka Škoda Auto vyrobila 900.000. automobil řady Škoda Octavia. S jeho sériovou výrobou začala na podzim 1996 a hodlá jej vyrábět do roku 2005....

Fabia dobývá Rakousko

Český výrobce osobních automobilů, mladoboleslavská Škoda Auto, zvýšil v prvním pololetí tohoto roku prodej automobilů v Rakousku meziročně o 16,4 procenta...

Výběr článků

Načítám