Článek
Spaceback vypadá podle nás lépe než liftback. Má větší šmrnc a mohl by se líbit i mladším řidičům, což první karosářská verze patrně nesvede. Zepředu i zezadu si novinku můžete splést s octávií kombi, ta je ale svými rozměry přeci jenom robustnější a jezdí i o něco lépe než levnější rapid.
Jízdně spaceback obstál velmi dobře, alespoň na silnicích v okolí Verony, je sice o trochu hlučnější v dálničních rychlostech a na přejezdech příčných nerovností zaznamenáte jemné pohupování, jinak ale jede bez zaváhání. Ať už z hlediska nabídnutého komfortu (jezdili jsme na šestnáctipalcových kolech) nebo jistoty ve vyšších rychlostech či na technických silnicích.
Pravda, limitní situace jsme nezkoušeli, ostřejší průjezd zatáčkami zdejšího krásného venkova však ano, a nutno říci, že i přes relativně jednodušší technický základ se zadní klikovou nápravou nemá rapid problémy s kopírováním silnice nebo vykroužením oblouku. V pomalých zatáčkách je znát určitá neochota přední nápravy do zatáčení, v rychlejších se ale popisované auto nechá vodit s až nečekanou jistotou a subjektivně se zdá být lépe naladěné než první vyrobené kusy liftbacku.
Velmi dobrá prostornost
Dobře udělané je i nové elektromechanické servo řízení, které nahrazuje hydraulický posilovač. Pohyby volantem jsou přirozené, řízení má cit i kolem středové polohy a je naladěné tak, aby nepřenášelo rázy do řízení. U verze 1.2 TSI (77 kW) nám přišlo lepší než u dieselové šestnáctistovky, která měla pocitově menší cit.
Výtečná je prostornost, a to jak na předních, tak i zadních sedadlech – nejenom prostorem pro nohy, ale i pro hlavu cestujících. Zavazadlový prostor je menší než u karosářské verze liftback, vzhledem k stylovému zaměření auta na pomezí hatchbacku a „krátkého“ kombi to ale nebude příliš vadit, notabene když základní objem činí 415 litrů. Kufr má vyšší nákladovou hranu, jinak je ale velmi dobře přístupný.
Podrobný článek o použité technice v Rapidu Spaceback přineseme ve středu.