Článek
Mohlo by se zdát, že Škoda Rapid koncem loňského roku vyklidila pole modelu Scala. Skutečně tomu tak je, ale jen v Evropě – z globálního hlediska se Rapid stále prodává např. v Číně, v Rusku a dalších východních trzích. A právě v Rusku bude mít podle místních médií i mediálního webu Škodovky dokonce novou generaci.
Několik tisíc škodovek musí do servisu. Kvůli airbagům

Jeho první obrázek si můžete prohlédnout výše – je to nákres, který se objevil právě na ruském webu automobilky. Příď je blíž evropské Scale, na druhou stranu se C-sloupek a záď velmi podobá Rapidu, který se u nás prodával ještě před rokem. To není špatně – Rapid bodoval zejména prostorem na zadních sedačkách a v kufru.

Takováto Škoda Rapid se do loňského roku prodávala v Evropě.
Jakou bude mít techniku, zatím není známo, podle některých zdrojů se ale očekává zachování platformy PQ25, kterou používal poslední evropský Rapid. Scala oproti tomu přešla na platformu MQB, která v rámci evropské nabídky koncernu Volkswagen podpírá kdeco.
Test Škody Scala 1,0 TSI: Velké malé auto

Ruská média se domnívají, že v novém Rapidu zůstane atmosférická benzinová „jedna-šestka” ve verzích o výkonu 90 nebo 110 koní a také 1,4 TSI. V současnosti tvoří zmíněná devadesátikoňová šestnáctistovka základ nabídky a stojí od 797 tisíc rublů, tj. cca 289 tisíc korun.