Článek
Pokud se plány tuzemské automobilky Škoda naplní, výrazně pohnou s trhem elektrických aut v tuzemsku. Elektromobilů zatím jezdí v Česku jen něco přes dva tisíce. Letos se jich od ledna do září prodalo 586, což je meziroční nárůst o čtvrtinu.
Škoda uvedla na trh model Citigoe iV jako svůj první bateriový elektromobil zhruba před měsícem.
V současnosti podle vedoucího českého zastoupení Luboše Vlčka registruje přes 360 objednávek. Do konce roku přijde na trh také plug-in hybridní Superb.

Škoda Superb iV
Citigoe iV je v nabídce od 430 tisíc korun, což ho činí nejlevnějším elektromobilem na českém trhu. Pro příklad, Renault Zoe začíná na 837 tisících korun a Hyundai Ioniq Electric, který už je ale podstatně větší, na 900 tisících korun. Hybridní Superb vyjde nejméně na 877 tisíc korun.
Příští rok bude následovat Octavia nové generace v hybridním provedení a ke konci roku elektrické SUV s dojezdem 500 km a kufrem o objemu 560 litrů. Do konce letošního roku Škoda nabídne modely Scala a Kamiq na CNG. V příštím roce přibude s pohonem na zemní plyn i Octavia.
Na začátku příštího roku bude na elektromobilitu připraveno všech 230 prodejních center značky. Centra mohla volit ze tří různých úrovní vybavení pro elektromobilitu od minimálního rozsahu pro prodej a servis až po business variantu s rychlodobíjením a dalšími službami.
V únoru příštího roku bude mít 40 dealerů firmy experty na vysokonapěťové operace elektromobily.

Škoda Citigoe iV
Od příštího roku začne pro automobilky platit nová regulace, která pro ně v případě nesplnění emisních limitů 95 gramů CO2 na kilometr bude znamenat sankce. Automobilky se proto snaží své portfolio rozšířit o co nejvíce nízkoemisních modelů.
Škoda již dříve uvedla, že chce v druhé polovině příštího desetiletí mít své výrobní závody CO2 neutrální a do roku 2050 počítá s celkovou uhlíkovou neutralitou.
V roce 2025 by měly 15 procent až čtvrtinu prodejů značky tvořit vozy na elektrický pohon. Pro ilustraci - za rok 2018 Škoda prodala 1 253 700 aut, z čehož čtvrtina je 313 425 aut.

Citigoe iV má baterie uložené v podlaze, jako řada jiných elektromobilů.
Ředitel Škody Auto pro vnější vztahy Michal Kadera řekl na letošním Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně, že by stát měl podporovat nákup elektromobilů firmami a podílet se na budování dobíjecích stanic.
Rozšíření elektromobility má podle něj tři podmínky: musí být na trhu dostatek dostupných modelů, musí existovat síť dobíjecích stanic a lidé musí mít o nákup elektromobilů zájem. Upozornil na to, že dobíjecích míst je nyní velmi málo, v celém Česku přibližně 400.