Článek
Při zahájení prodeje bude vůz na trh uveden ve třídveřové variantě, v roce 2012 bude Citigo k dispozici i v pětidveřové verzi. „Citigo je ústředním pilířem naší Růstové strategie. Otevře naší značce cestu do velmi perspektivního segmentu,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland.
S délkou 3,56 metru, šířkou 1,65 metru a výškou 1,48 metru patří Citigo mezi nejkompaktnější vozy nabízené v tomto segmentu.Objem zavazadlového prostoru činí 251 litrů. Sklopením opěradel zadních sedadel vzroste tento objem na 951 litrů.
S modelem Citigo chce Škoda pro svou značku získat mladé řidiče, mladé rodiny, které potřebují druhý nebo třetí vůz do rodiny, a tzv. „best agers“.
„Jedná se o zákazníky, kteří myslí na náklady, mají k autu spíše racionální vztah, na druhé straně ale mají vysoké nároky na kvalitu, praktickou stránku, design a bezpečnost. Pro tyto skupiny zákazníků jsme dosud neměli v segmentu malých vozů adekvátní nabídku,“ uvedl mluvčí automobilky Evžen Krauskopf.
Poprvé je ve voze domácí značky použit boční airbag Head-Thorax s funkcí ochrany hlavy pro řidiče a spolujezdce, který spolu s dalšími prvky tvoří ve své třídě příkladný bezpečnostní paket. Aktivní bezpečnost podstatně zlepšuje také nový brzdový asistent „City Safe Drive“. Systém se automaticky aktivuje při rychlostech pod 30 km/h a laserovým senzorem registruje nebezpečí kolize. Citigo je společně s modelem Up! aktuálně jediným vozem v segmentu malých vozů s funkcí nouzového brzdění.
Po uvedení modelu Citigo na trh budou na výběr dva nové tříválcové benzinové motory: oba mají objem 1,0 litru a výkon 44 kW/60 k, resp. 55 kW/75 k. V úsporné variantě Green tec činí průměrná spotřeba 4,2 l/100 km, resp. 4,3/100 km. Emise dosahují hodnot 97 resp. 99 g CO2 na km. Spotřeba a emise činí u 44kW motoru 4,5 l/100 km, 105 g CO2 na km. Motor o výkonu 55 kW spotřebuje 4,7 l/100 km a vypouští 108 g CO2 na km.