Článek
Zhruba čtyři roky od zahájení výroby scaly a kamiqu prošly tyto spřízněné kompaktní modely Škody modernizací.
Nejvíce se toho událo vepředu. Scala má zamračenější výraz díky užším světlometům, nově s technikou LED Matrix, díky které vykrývá okolní provoz v dálkovém režimu. Ostřejší rysy má také maska chladiče a přední nárazník.
Pro srovnání scaly před faceliftem (vlevo) a po modernizaci, přejeďte jezdcem
Centrální otvor pro přívod vzduchu je rozdělen bočními křídly a lemován výraznějšími vzduchovými clonami. LED přední mlhové světlomety jsou standardem.
Záď se mění minimálně, svítilny mají shodný tvar, jen jinou grafiku. Zůstává možnost prosklení střechy až do víka zavazadelníku. Stylizovaný difuzor zadního nárazníku lemují po bocích dva designové prvky lakované v barvě karoserie, které kopírují tvar předního nárazníku.
Kamiqu zůstávají rozdělené světlomety, ovšem horní pás má krystalický efekt LED diod, spodní rovněž nabízí technologii LED Matrix.
Záď kamiqu má podobně jako u scaly stejně tvarované svítilny jako před faceliftem, ovšem s novou grafikou. Překvapí výrazné odrazky ve tvaru písmene L v zadním nárazníku.
Pro srovnání kamiqu před faceliftem (vlevo) a po modernizaci, přejeďte jezdcem
V rámci zlepšování aerodynamiky dostaly oba modely po vzoru novějších vozů Škody i aerodynamické disky kol. V nabídce je také verze Monte Carlo s černými doplňky a standardním sníženým podvozkem.
Uvnitř jsou změny v obou případech minimální. V rámci zjednodušení nabídky na verze Selection, Top Selection a Monte Carlo jsou však dostupné nové materiály včetně potahů sedadel. Vedle přírodních materiálů, jako je konopí a kenaf, využívají také recyklované látky.
Scala a kamiq jsou nyní standardně vybaveny 8palcovým virtuálním kokpitem, na přání je k dispozici větší 10,25palcový virtuální kokpit.
Volně stojící centrální dotykový displej infotainmentu má nyní úhlopříčku nejméně 8,25 palce a má skleněné čelo. Vyšší verze zvaná Navi má úhlopříčku displeje o velikosti 9,2 palce.
Dále jsou na přání k dispozici čtyři USB-C konektory s výkonem 45 W pro rychlé nabíjení mobilních zařízení nebo notebooků. Na přání dostupné elektricky ovládané páté dveře lze nově otevřít pohybem nohy.
Za volantem nového superbu. O chystané vlajkové škodovce víme vše
Nabídka motorů nadále zahrnuje tři jednotky TSI z generace evo2. Základním motorem je tříválec 1,0 TSI o výkonu 70 kW, 95 k, s manuální pětistupňovou převodovkou. Verze o výkonu 85 kW, 115 k, je k dispozici s manuální šestistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Stejnou kombinaci převodovek nabízí také vrcholný čtyřválec 1,5 TSI o výkonu 110 kW, 150 k. Vznětový motor již v nabídce chybí od roku 2020.
Automobilka zatím nezveřejnila ceník modernizovaných verzí.
Od roku 2019, kdy se poprvé scala objevila v showroomech, bylo zákazníkům na 57 trzích po celém světě dodáno téměř 230 000 kusů.
Několik měsíců poté vstoupila česká automobilka do rychle rostoucího segmentu městských SUV s novým modelem Kamiq. Jako třetí model SUV ofenzivy značky se rychle stal bestsellerem. Z výrobní linky dosud sjelo více než 351 000 vozů. Kamiq je dodáván zákazníkům na 60 trzích po celém světě.