Článek
Čtvrtá generace Octavie je zlomová i díky prvnímu plug-in hybridnímu pohonu varianty iV. Ovšem v oblasti alternativních pohonů Škoda nezapomíná ani na zemní plyn CNG.
Variantu G-Tec poznáte podle plaketky na zádi a specifického designu virtuálního kokpitu. Využívá zážehového čtyřválce 1,5 TSI o výkonu 96 kilowattů, 130 koňských sil, schopného spalovat i zemní plyn. Ten se uchovává ve třech nádržích, které jsou uloženy v podvozku a mají celkovou kapacitu 17,33 kg. Záložní nádrž na benzin má 9 litrů.
První jízda s novou Škodou Octavia: Superb má problém
Spotřeba činí 3,4−3,6 kg CNG/100 km při provozu na zemní plyn a 4,6 l/100 km v benzinovém režimu. Normovaný dojezd na zemní plyn činí až 500 kilometrů, benzinová záloha přidává dalších 190 km.
Vůz podle automobilky využívá benzinový motor pouze v případě, kdy vůz startuje po doplnění zemního plynu, pokud venkovní teplota klesne pod -10 °C nebo pokud jsou zásoby zemního plynu natolik vyčerpány, že tlak v nádrži klesne pod 11 barů.
Objem zavazadlového prostoru kvůli zástavbě nádrží klesl na 455 l u verze liftback a 495 l u verze kombi. U zážehové varianty se jedná o 600, respektive 640 litrů.
Pro politiku emisí a pokut s nimi spojených je i pro Škodu důležité, že při provozu na zemní plyn má tato verze o 25 % nižší emise CO2 než provedení s benzinovým motorem.
Když se do spalované směsi přimíchá 20 % bioplynu, což je momentálně poměrně běžnou praxí například v Německu, sníží se emise CO2 dokonce o 35 až 40 %. Pokud se podíl bioplynu, který se vytváří z rostlinných zbytků a biologického odpadu, ve spalované směsi ještě zvýší, je podle Škody možné dosáhnout až 90% snížení emisí CO2.