Článek
S novou octavií přišly sice i novoty včetně plug-in hybridního ústrojí, ovšem to tradiční zůstává. Populární varianta Scout se představuje již potřetí.
Oproti standardnímu kombi má typické oplastování karoserie včetně matně stříbrných prvků. Standardem jsou osmnáctipalcová kola, za příplatek lze „junáka” obout do devatenáctipalcových kol. V interiéru se Scout liší dřevěným obložením a speciální látkou sedadel s hnědým prošíváním.
První jízda s novou Škodou Octavia: Superb má problém
Pro výlety mimo asfalt slouží upravený podvozek zvyšující světlou výšku vozu o 15 milimetrů. Robustnost dodá spodní oplastování a elektronika pomůže díky jízdnímu režimu Offroad. Ten tradičně nabídne asistent sjezdu z kopce, přizpůsobí se i řazení dvouspojkové převodovky, chování pohonu všech kol či odezva plynového pedálu.
Pod kapotou má premiéru motor nové generace 2,0 TDI EVO s výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 400 Nm. S ním lze tahat brzděný přívěs až do hmotnosti 2000 kg. Tento motor by se v podobné specifikaci měl vedle plug-in hybridního a zážehového motoru objevit i ve variantě RS.
Nová Škoda Octavia RS je tady, novinku jsme prohlédli do detailu
I další dvě dostupné motorizace pro Scout, tedy 2,0 TSI s výkonem 140 kW (190 k) a slabší 2,0 TDI s výkonem 110 kW (150 k), jsou nabízeny vždy se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol.
Podrobnější informace automobilka slibuje zveřejnit na začátek července. Datum příchodu na trh zatím neznáme, stejně jako cenu.