Hlavní obsah

Škoda představuje Fabii Monte Carlo

Zatímco s vrcholnou verzí RS Škoda pro čtvrtou generaci fabie nepočítá, alespoň sportovní atmosféru přiváží varianta Monte Carlo.

Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia Monte Carlo

Článek

Monte Carlo u Škody znamená sportovní vzhled kompaktních vozů. Nemění nic na technických vlastnostech a je vždy k mání s běžnou paletou motorizací. Nejinak tomu bude i u nové fabie.

Typickou změnou jsou černé prvky karoserie. Černě lakovaný je nejen rámeček masky chladiče a spoiler na specifickém předním nárazníku, ale také kryty vnějších zpětných zrcátek, kryty bočních prahů a difuzor zadního nárazníku.

Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia Monte Carlo

Foto: Škoda Auto

Srovnání: Škoda Fabia ve standardní provedení

Součástí standardní výbavy je rovněž nápis Škoda na víku zavazadlového prostoru v černé barvě a černě lakovaná střecha. Bezpečným poznávacím znamením je znovu i nápis Monte Carlo na předních blatnících. Kola z lehkých slitin jsou rovněž lakována do černé, mají rozměry od 16 do 18 palců.

Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia Monte Carlo

Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia ve standardním provedení

Interiér nové varianty, kterému dominuje černá barva, nabízí červené designové prvky, například na potahu standardně dodávaných sportovních sedadel s integrovanými hlavovými opěrkami.

Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia Monte Carlo

Foto: Škoda Auto

Srovnání: Škoda Fabia ve standardním provedení

Červená je také horizontální dekorační lišta na přístrojové desce, části středové konzole a madla dveří. Obložení stropu a sloupků je vyvedeno v černé barvě. Spodní část přístrojové desky zdobená bílým kontrastním švem a loketní opěrky předních dveří mají pseudokarbonový design, zatímco kryty pedálů mají vzhled nerezové oceli.

Na výběr pro Monte Carlo bude ze všech motorizací nové fabie s výjimkou základního litrového tříválce MPI s atmosférickým plněním.

Dva přeplňované tříválce 1,0 TSI nabídnou výkon 70 kilowattů, 95 koní, s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo 81 kW, 110 k, se šestistupňovou manuální či sedmistupňovou dvouspojkovou skříní. Vrcholem je čtyřválcová patnáctistovka o 110 kW, 150 k, výhradně s dvouspojkovou převodovkou.

Cenu novinky zatím Škoda neoznámila, první vozy se mají k zákazníkům dostat ještě na jaře.

Edice tradičně poukazuje na úspěchy značky na slavné Rally Monte Carlo, kde se škodovka ukázala už v roce 1912. V roce 1936 s tímto označením poprvé dorazila speciální edice modelu Popular o sedmdesáti kusech, aby oslavila druhé místo ve své kategorii.

Poprvé se v moderní éře odznaky Monte Carlo ukázaly na druhé generaci fabie před 11 lety. Černými detaily karoserie, sportovním interiérem a bohatší sériovou výbavou připomínají úspěchy značky na legendární Rallye Monte Carlo.

Kromě druhé a třetí fabie byla tato edice později k dispozici rovněž pro modely Citigo, Yeti a Rapid Spaceback. V současnosti je k mání pro vozy Scala a Kamiq.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám