Článek
Monte Carlo u Škody znamená sportovní vzhled kompaktních vozů. Nemění nic na technických vlastnostech a je vždy k mání s běžnou paletou motorizací. Nejinak tomu bude i u nové fabie.
Typickou změnou jsou černé prvky karoserie. Černě lakovaný je nejen rámeček masky chladiče a spoiler na specifickém předním nárazníku, ale také kryty vnějších zpětných zrcátek, kryty bočních prahů a difuzor zadního nárazníku.

Škoda Fabia Monte Carlo

Srovnání: Škoda Fabia ve standardní provedení
Součástí standardní výbavy je rovněž nápis Škoda na víku zavazadlového prostoru v černé barvě a černě lakovaná střecha. Bezpečným poznávacím znamením je znovu i nápis Monte Carlo na předních blatnících. Kola z lehkých slitin jsou rovněž lakována do černé, mají rozměry od 16 do 18 palců.

Škoda Fabia Monte Carlo

Škoda Fabia ve standardním provedení
Interiér nové varianty, kterému dominuje černá barva, nabízí červené designové prvky, například na potahu standardně dodávaných sportovních sedadel s integrovanými hlavovými opěrkami.

Škoda Fabia Monte Carlo

Srovnání: Škoda Fabia ve standardním provedení
Červená je také horizontální dekorační lišta na přístrojové desce, části středové konzole a madla dveří. Obložení stropu a sloupků je vyvedeno v černé barvě. Spodní část přístrojové desky zdobená bílým kontrastním švem a loketní opěrky předních dveří mají pseudokarbonový design, zatímco kryty pedálů mají vzhled nerezové oceli.
Na výběr pro Monte Carlo bude ze všech motorizací nové fabie s výjimkou základního litrového tříválce MPI s atmosférickým plněním.
Dva přeplňované tříválce 1,0 TSI nabídnou výkon 70 kilowattů, 95 koní, s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo 81 kW, 110 k, se šestistupňovou manuální či sedmistupňovou dvouspojkovou skříní. Vrcholem je čtyřválcová patnáctistovka o 110 kW, 150 k, výhradně s dvouspojkovou převodovkou.
Cenu novinky zatím Škoda neoznámila, první vozy se mají k zákazníkům dostat ještě na jaře.
Jak Škoda Popular před 85 lety překvapila Monte Carlo

Edice tradičně poukazuje na úspěchy značky na slavné Rally Monte Carlo, kde se škodovka ukázala už v roce 1912. V roce 1936 s tímto označením poprvé dorazila speciální edice modelu Popular o sedmdesáti kusech, aby oslavila druhé místo ve své kategorii.
Poprvé se v moderní éře odznaky Monte Carlo ukázaly na druhé generaci fabie před 11 lety. Černými detaily karoserie, sportovním interiérem a bohatší sériovou výbavou připomínají úspěchy značky na legendární Rallye Monte Carlo.
Kromě druhé a třetí fabie byla tato edice později k dispozici rovněž pro modely Citigo, Yeti a Rapid Spaceback. V současnosti je k mání pro vozy Scala a Kamiq.