Hlavní obsah

Škoda představila Enyaq Coupé, včetně verze RS

Aktualizováno

Mladoboleslavská automobilka v živém přenosu odhalila Enyaq Coupé iV, stylovější variantu elektrického SUV.

Škoda Auto představila Enyaq Coupé iV Video: ČTK

Článek

Enyaq je v nové verzi se splývavou střechou sériovou podobou dva roky starého konceptu Vision iV.

Přijíždí rok po uvedení „klasického” elektrického SUV Enyaq iV. Celým oficiálním názvem novinky je Škoda Enyaq Coupé iV, písmena iV jsou z tradice plug-in hybridních a čistě elektrických škodovek zachována.

Označení Coupé hraje svou marketingovou roli, protože vůz není dvoudveřový, ale zachovává si i zadní dveře. Upozornit ale má samozřejmě na odlišnou siluetu vozu.

Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq Coupé iV

Vůz se od výchozí karoserie liší od bočního b-sloupku dále, tehdy dramaticky klesá střecha až k odtrhové hraně na zádi.

Z bočního pohledu je také patrné, že okénko v zadním c-sloupku je minimalizováno. Součinitel odporu vzduchu je u kupé díky tvaru blížícímu se ideální kapce snížen na cx 0,234.

Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq Coupé iV

Foto: Škoda Auto

Pro srovnání, klasická Škoda Enyaq iV

Základní rozměry vozu se liší jen opravdu minimálně. Délka činí 4 653 mm, šířka 1 879 mm a výška 1 622 mm.

Rozvor je velkorysých 2 770 mm, kupé tak samozřejmě pokračuje v nastoleném trendu moderních elektromobilů včetně vozů na koncernové modulární platformě MEB, na které vůz stojí. Mají velká kola, 19 až 21palcová, umístěná v rozích karoserie, aby se do podlahy vešla co největší baterie.

Volkswagen představuje ID.5, stylové elektrické SUV

AutoMoto

Záď vypadá na pohled čistší, náklady ušetří shodné zadní svítilny. Kupé nabídne také tři nové barvy, které by se měly objevit i na výchozím modelu. Jde o oranžovou Phoenix, šedou Quartz a pro verzi RS i zelenou Mamba.

Právě RS je novinkou v řady enyaq. Vizuálně se liší až 21palcovými aerodynamickými koly, černými prvky exteriéru, typickým reflexním pásem na zádi či lištami na předním nárazníku.

Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq Coupé RS iV

Podobně jako varianta Sportline má i RS sportovně laděný podvozek se sníženou světlou výškou o 15 mm vpředu, respektive o 10 mm vzadu. Uvnitř má RS pseudo-karbonové lišty či sportovní sedadla čalouněná mikrovláknem.

V interiéru se kupé neliší, stále dominuje až 13palcová obrazovka multimediálních systémů, před řidičem je jen 5,3palcový virtuální kokpit, který však doplňuje volitelný průhledový displej na čelním okně s prvky virtuální reality.

Očekává se, že pro hlavy zadních cestujících zbude o něco méně místa. Zavazadelník má objem 570 litrů, jen o 15 litrů méně.

Tři stupně pohonu

Kupé v nabídce pohonů přeskakuje základní verzi 50 iV, která v česku není dostupná ani pro SUV, ale i 60 iV. Nenabídne tak v Česku základní baterii o kapacitě 62 kWh.

Základem kupé je až verze 80 iV s baterií o 82 kWh. Má jeden elektromotor o výkonu 150 kW a 310 Nm maximálního točivého momentu pohánějící zadní nápravu.

Dojezd této verze činí 545 km dle přísnější normy WLTP. Stejná motorizace v klasickém enyaqu ujede na papíře o 11 km méně, rozdíl je ve zmíněné aerodynamice.

Za volantem Škody Enyaq iV: Výborný po všech stránkách

Testy

Stejnou baterii využívá i dvojice modelů s pohonem všech kol, tedy s druhým elektromotorem na přední nápravě. Verze 80x iV má systémový výkon 195 kW, maximální točivý moment je 425 Nm.

Vrcholné RS nabídne systémový výkon až 220 kW a točivý moment 460 Nm. Zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 s. Maximální rychlost dosahuje 180 km/h a je tedy o 20 km/h vyšší než u ostatních verzí.

Maximální hmotnost přípojného vozidla činí u verzí RS iV a 80x iV až 1 400 kg při 8% stoupání. Verze 80 iV může táhnout brzděný přívěs o hmotnosti do 1 200 kg.

Evropské auto roku 2022 má sedm finalistů, nechybí Škoda

AutoMoto

Domácí nabíjení wallboxem se střídavým proudem zvládá enyaq samozřejmě i jako kupé výkonem až 11 kW, tehdy trvá plně nabití 6 až 8 hodin. Rychlodobíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 125 kW zabere z 10 % na 80 % kapacity 29 minut.

Enyaq Coupé iV se na trh dostane ještě v letošním roce, ceník zatím nebyl zveřejněn.

Výběr článků

Načítám