Článek
Tradiční studentský koncept škodovky má letos obytnou podobu. 29 žáků se pustilo do přestavby enyaqu s mobilní kanceláří.
Devátý studentský vůz má stálé připojení k internetu, 27palcový monitor a dokovací stanici. Přesto se Škoda Roadiaq v několika jednoduchých krocích promění z pracovního v obytný prostor s postelí a malou kuchyňkou.
Během devíti měsíců strávili žáci více než 2000 hodin vytvářením multifunkčního obytného vozu, v úzké spolupráci s vývojáři v automobilce i externími firmami specializujícími se na obytné vozy.
Teoretickým typickým uživatelem má být digitální nomád, který využije vůz k práci, cestování nebo jen k odpočinku.
Aby se enyaq proměnil v obytný vůz, žáci výrazně upravili jeho karoserii. Kromě nové střešní konstrukce vyvinuli rovněž nové páté dveře, které umožňují připevnění stanu. Roadiaq je vybaven 21palcovými koly a má dvoubarevný lak.
Látky použité v interiéru na potahy sedadel, výplně dveří a přístrojovou desku jsou vyrobeny ze 100% recyklovaných materiálů. Nábytek pro kempování, spaní a práci na dálku v zadní části vozu byl vyroben na zakázku po konzultaci s odborníky podle návrhu designu od studentů.
Poprvé za volantem nové Škody Kodiaq: Prototyp v mnohém překvapil
Délka základního modelu 4649 mm a šířka 1879 mm zůstaly nezměněny. Rozvor se nepatrně zvětšil na 2770 mm a světlá výška narostla na 190 mm. S výškou 2050 mm je však roadiaq o více než 35 cm vyšší než standardní enyaq, což je dáno především nově navrženým střešním dílem. Část původní střechy musela být odstraněna, aby bylo možné zajistit výrazně větší prostor nad hlavou.
Stanová nástavba poskytuje přístřeší za nepříznivého počasí a umožňuje pohodlnější využívání kuchyně instalované v zadní části vozu. Přepracované levé zadní dveře s odstraněnou klikou nabízejí více soukromí v prostoru pro spaní díky oknu s originální sluneční clonou.
Solární panely navíc pomáhají vyrábět energii pro obytný prostor, a tím udržovat dojezd vozidla, když je mimo elektrickou síť. Roadiaq lze také připojit k externímu zdroji elektřiny v kempech nebo na parkovištích pro karavany.
Před letošním ročníkem žáci učiliště naplánovali, vyvinuli a postavili osm studentských vozů. Vše odstartoval otevřený citijet na bázi modelu Škoda Citigo v roce 2014.