Hlavní obsah

Škoda představila nový Kodiaq RS

Druhá generace SUV Škody Kodiaq dostala výkonnou verzi RS. Stejně jako předchůdce po modernizaci i novinku pohání zážehový dvoulitr. Mladoboleslavská automobilka slibuje sportovnější svezení díky pokročilému odpružení.

Škoda Kodiaq RSVideo: Škoda Auto

Článek

Již tradičním vrcholem pro kodiaq je verze RS. Původně vznětová varianta ještě v první generaci dostala zážehový motor, se kterým přijíždí i ve druhém vydání. Spekulace o zástavbě plug-in hybridního provedení pro verzi RS se tak nepotvrdily.

Vůz pohání evoluce dvoulitrového čtyřválce TSI s výkonem 195 kW, což je o 15 kW více než u předchůdce. Díky tomu novinka s točivým momentem 400 Nm, pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a pokračovat ve zrychlování může až k hranici 231 km/h.

Od standardní verze se liší nastavení podvozku. Kodiaq RS dostal jak progresivní řízení, tak adaptivní podvozek DCC+ , který má oproti první generaci rozšířený záběr nastavení.

Škoda Kodiaq dostala nenápadné pancéřování, odolá střelbě i výbuchu

AutoMoto

Vizuálně se liší typickými leskle černými prvky. K těm patří například rámeček masky chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, vrchní část rámů oken, střešní ližiny a pro druhou generaci charakteristický výrazný D-sloupek karoserie. V černém lesku jsou i detaily ve zbrusu novém předním nárazníku nebo třeba nápis Škoda na pátých dveřích.

Ani variantě RS nechybí prosvětlená maska chladiče, dostala také nová loga RS právě na masce a na pátých dveřích. Verze RS se chlubí exkluzivními ráfky kol, standardem jsou dvacetipalcové, které opět vsadily na lesklý černý povrch. Brzdové třmeny jsou naopak lakovány v kontrastní červené barvě. Na výběr je z osmi laků karoserie.

Dvě provedení interiéru

V interiéru mohou zájemci vybírat ze dvou provedení. Standardně je k dispozici varianta RS Suedia, volitelně pak kožené provedení RS Suite. V obou případech dostanou zákazníci sportovní přední sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a kontrastním červeným prošíváním, u provedení Suedia jsou sedadla čalouněna v kombinaci perforovaného materiálu Suedia a umělé kůže. V odpovídajícím materiálu je i obšití části palubní desky a výplně dveří.

K dalším detailům verze RS uvnitř patří, podobně jako u varianty Sportline, multifunkční sportovní tříramenný volant, ocelové obložení pedálů nebo černá stropnice. Nechybí logo RS, to se objevuje například i na displeji palubního infotainmentu.

K variantě RS se váže i rozšířená základní výbava. Do ceníku nejvýkonnější motorizace zatím nedorazila.

Za volantem nové Škody Kodiaq: Rodinný parťák se vrací ve skvělé formě

Testy
Související témata:
Škoda Kodiaq RS

Výběr článků

Načítám