Článek
Nejnovější přírůstek portfolia modelů Škoda, vyvinutý a vyráběný lokálně pro indický trh, se na silnicích objeví počátkem roku 2025 a bude k dostání za cenu 789 000 INR, tedy v přepočtu asi 220 000 Kč.
Takovou cenu si mohou evropští kupující u nového auta nechat zdát. Dáno je to sice zčásti povinnou výbavou v EU a náročností klientely, na druhou stranu Škoda uvádí, že standardní výbavou všech variant Kylaqu je 25 prvků aktivní a pasivní bezpečnosti, mimo jiné šest airbagů, multikolizní brzda, systém ochrany při převrácení, regulace prokluzu motoru (MSR), elektronická uzávěrka diferenciálu, systémy XDS+, ABS či elektronický rozdělovač brzdného účinku a elektronické řízení stability.
Vybrané varianty jsou vybaveny více než 35 bezpečnostními prvky, jako jsou světla pro přisvěcování do zatáček, automatické světlomety a stěrače, asistent pro rozjezd do kopce a kontrola tlaku v pneumatikách.
Škoda představuje Kushaq, indický crossover má silnější klakson a nevadí mu kaluže
Protože jsou Indové zaměřeni na technologie, displej infotainmentu s úhlopříčkou 10,1 palce umožňuje bezdrátové připojení k systémům Android Auto a Apple CarPlay a podporuje také bezdrátové nabíjení. Nechybí ani virtuální kokpit s úhlopříčkou 8 palců.
Jde o malý crossover, délka vozu je 3995 mm, šířka 1783 mm a výška 1619 mm. Rozvor činí 2566 mm. Kylaq je vybaven zážehovým motorem 1,0 TSI s výkonem 85 kW a točivým momentem 178 Nm s pohonem předních kol a možností volby šestistupňové manuální nebo šestistupňové automatické převodovky. Vůz dosahuje maximální rychlosti 188 km/h a s manuální převodovkou zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhých 10,5 sekundy.
„Kylaq je třetím modelem značky Škoda postaveným na platformě MQB-A0-IN, kterou pro indické zákazníky vyvinuly naše týmy v Indii s komplexní podporou našich kolegů v České republice. Tato platforma byla od samého počátku navržena tak, aby byla základem pro model Kylaq s délkou pod čtyři metry,“ uvedl Johannes Neft, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Technického vývoje.
Na míru pro indický trh
Škoda uvádí, že Kylaq v Indii přináší několik novinek v segmentu, včetně předních sedadel s ventilací, která jsou elektricky nastavitelná v šesti směrech. Ve spojení s automatickou klimatizací poskytují tato odvětrávaná sedadla optimální komfort v prostředí, které se potýká s extrémními vedry i chladem.
Vybrané varianty jsou rovněž vybaveny elektricky ovládaným střešním oknem, které je mezi indickými zákazníky velmi žádané. Mezi další výbavu na přání se řadí tempomat, ovládací prvky řazení pod volantem pro šestistupňovou automatickou převodovku a sedadla potažená umělou kůží. Interiér je k dispozici v jednobarevném nebo dvoubarevném provedení.
Škoda Auto posiluje v Indii. Z nového centra bude exportovat vozy do Vietnamu
Další do party indických speciálů
Název Kylaq vybrali Indové v internetovém hlasování. Odpovídá tradičnímu škodováckému značení SUV se spalovacími motory, začíná tedy na „k“ a končí na „q“. Je odvozen ze sanskrtského slova pro křišťál. Automobilka pro tento účel registrovala více názvů, včetně např. Kwiq, Kymaq, Kariq či Kyroq.
Po větším Kushaqu a sedanu Slavia jde o třetí Škodu na zmíněné speciální indické platformě MQB-A0-IN, kterou má v rámci koncernu Volkswagen na starosti právě mladoboleslavská automobilka.
Škoda uvádí, že jednotný konstrukční základ platformy je zaměřen na vysokou úroveň lokalizace, nízké provozní náklady a snadnou výrobu. Jedná se o první platformu, kterou společnost vyvinula mimo Evropu a která je navržena pro potřeby indického trhu.
Mladoboleslavská automobilka si klade za cíl prodávat v Indii do roku 2026 ročně 100 000 vozů, stát se do roku 2030 nejprodávanější evropskou značkou a v rámci odpovědnosti za tento region dosáhnout pro všechny značky koncernu pětiprocentního podílu na trhu.