Článek
Škoda využila pro ukázkový kodiaq záchranné služby nejsilnější naftový motor (2,0 TDI/140 kW), spojený s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Zákazníci z řad Krajské záchranné služby si samozřejmě mohou objednat tuto speciální přestavbu s jakýmkoli motorem z nabídky, pohon všech kol a silný motor ale budou logicky tou nejpoptávanější variantou. Dodávané motory jsou sériové, bez dalších výkonnostních úprav.
Všechny záchranářské vozy jsou v barvě RAL 1016 s vysoce reflexivními žlutými a zelenými polepy. Technickou zajímavostí je majáková rampa Whelen. Ta nemá obvyklých (a plně dostačujících) 48 diod, jako je mají třeba policejní automobily, ale hned devadesát. Střešní „majáky” mají integrovanou sirénu o výkonu 100 W a stejně výkonný reproduktor. Najdete zde i boční diodové světlo s dosvitem 25 metrů. Modré blikající diody najdete dále v masce chladiče, v předních blatnících a pátých dveřích.
Kompletace trvá dva až tři dny
Interiér vozu je vybaven vysílačkami pro komunikační zařízení Motorola a Matra (na střeše si všimněte dvou antén). Zavazadlový prostor odděluje bytelná mříž, výklopný stolek v zavazadelníku má nosnost 200 kilogramů. V zavazadelníku kromě hasičského přístroje dále najdete defibrilátor, odsávačku, plicní ventilátor či lékařskou sadu první pomoci.
Kompletace vozu pro záchrannou službu trvá dva až tři týdny a pracují na ní dva zaměstnanci. Na začátku je potřeba kompletně odstrojit vnitřek vozu, vyndat stropní čalounění a sedačky.
Poté se instaluje speciální elektroinstalace a všechny viditelné prvky výbavy. Ty zvednou pohotovostní hmotnost o 140 kilogramů. Základní úprava přijde na 250 tisíc, odběratel si ale samozřejmě může přidat další výbavu dle svých potřeb.
Další zajímavostí jsou dvě baterie, přičemž druhá s kapacitou 70 Ah, která se automaticky začne dobíjet po startu vozidla, má na starost samostatný elektrookruh. Díky tomu, že majáky jsou z diod, je ale jejich odběr velmi malý a podle slov zástupců automobilky dovedou svítit i celé dny, aniž by přídavnou baterii vybily.
Škoda Auto je připravena úpravu modelu Kodiaq nabídnout dále pro hasičské sbory a městskou či státní policii. Výhodou kodiaqu je jeho velikost (při nehodě mohou lidé s menším zraněním sedět v teple na zadních sedačkách) a schopnost projet i lehčím terénem.