Hlavní obsah

Škoda přebírá vývoj platformy malých aut pro celý koncern VW

Mladoboleslavská Škodovka přebírá odpovědnost za platformu malých aut koncernu VW, na níž stojí mimo jiné její modely Kamiq, Fabia a Scala. Jenže v budoucnu se s touto platformou v Evropě očividně příliš nepočítá.

Foto: Škoda Auto

Škoda Kushaq pro indický trh

Článek

Automobilka Škoda přebírá s okamžitou platností celosvětovou odpovědnost za platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen. Jde o sdílený technologický základ pro více modelů aut. Platforma slouží jako základ pro takzvané vstupní vozy pro trh značek koncernu VW.

Převzetí odpovědnosti za platformu přichází poté, co automobilka vyvinula její verzi MQB-A0-IN pro indický trh. Původní A0 se podle tiskové zprávy uplatní na trzích s růstovým potenciálem, k nimž patří například Indie, Rusko, Afrika i země ASEAN a Latinské Ameriky. Všude jako základ pro nové modely se spalovacími motory ve vstupních segmentech.

Foto: Škoda Auto

Platforma MQB-A0 bude určena pro tyto země. Všimněte si, že EU k nim nepatří.

Ovšem, v současnosti na této platformě stojí i spousta evropských aut – v podstatě všechna malá auta koncernu. To znamená Škody Fabia i Scala, Audi A1, VW Polo a Seat Ibiza, a také crossovery jako Škoda Kamiq, VW T-Cross a Taigo a Seat Arona.

Infografika automobilky však s A0 pro evropské trhy nepočítá, takže se můžeme domnívat, že příští generace těchto aut přejdou na jinou platformu. Zda to bude verze elektromobilní platformy MEB s předním pohonem, která se představila na mnichovském autosalonu v konceptu VW ID.Life, zatím můžeme jen spekulovat.

Volkswagen představil ID.Life, koncept malého elektromobilu do města

AutoMoto

Systém platformy je navržen tak, aby umožňoval konstrukci a následně výrobu automobilů s různým rozvorem náprav i rozchodem kol. V praxi to znamená využívání základních vyvinutých modulů, které se mohou jednoduše skládat a kombinovat podle konkrétních požadavků.

„Převzetím odpovědnosti za globální platformu MQB-A0 zodpovídá společnost Škoda Auto poprvé za celosvětový vývoj platformy. Vkládáme do něj svou odbornost v oblasti vývoje, přebíráme ještě větší odpovědnost v koncernu Volkswagen a zároveň upevňujeme pozici sídla společnosti Škoda Auto coby důležité evropské lokality vývoje pro koncern,” řekl předseda představenstva Thomas Schäfer.

Test Škody Fabia 1,0 TSI: Překvapivě všestranná

Testy

Česká automobilka již v koncernu Volkswagen zodpovídá za Indii, Rusko a severní Afriku. Začátkem června byla v závodě Chakan v indické Púně zahájena sériová výroba modelu Škoda Kushaq. Jde o první sériový model na bázi již zmíněné platformy MQB-A0-IN.

Tato platforma se bude používat i pro další modely značek Volkswagen a Škoda. Ve střednědobém horizontu se plánuje nabídka modelu Kushaq také v ostatních, rychle se rozvíjejících zemích. Druhý model je už připraven a bude představen ještě letos.

„Tým našich zaměstnanců Technického vývoje má hluboké znalosti o vstupních segmentech, což nyní zúročujeme při vývoji globální platformy MQB-A0. Je to pro nás skvělé ocenění a zároveň velká motivace, abychom tento projekt dovedli k úspěchu. Na bázi této platformy vzniknou nové modely, které budou přesně přizpůsobené rozmanitým potřebám zákazníků v různých regionech,” řekl člen představenstva Johannes Neft.

Související články

Škoda Slavia se ukazuje v maskování

Mladoboleslavská automobilka zveřejnila první fotografii maskovaného prototypu chystaného sedanu Slavia, který bude určen primárně pro indický trh.

Výběr článků

Načítám