Článek
I když jde o indické auto, které se do Evropy nejspíš vůbec nepodívá, snímky interiéru naznačují, že slavia nemusí být na první pohled lacině vyhlížejícím sedanem z východu. Architektura vnitřku je téměř shodná s novou fabií, kterou připomínají i kulaté výdechy ventilace.
Dominantou je 10palcová dotyková obrazovka infotainmentu. Zaujme i barevné provedení. Ostatně už crossover kushaq napověděl, že v Indii mají rádi multimédia a uvnitř se nebojí barev.
Škoda představuje Kushaq, indický crossover má silnější klakson a nevadí mu kaluže
Právě s kushaqem je slavia příbuzná díky speciální modulární platformě MQB-A0-IN. Jedná se o základ vyvinutý pro specifika indického provozu. Škoda zde totiž vede aktivity celého koncernu Volkswagen. Platformu využijí i další značky této skupiny.
Technický vývoj platformy probíhal v technologickém centru Škody v Púně. Samotná výroba bude z 95 % probíhat lokálně v Indii.
Škoda Slavia se ukazuje na prvních nákresech
Název modelu Slavia odkazuje na počátky firmy. V roce 1895 začínali Václav Laurin a Václav Klement, zakladatelé společnosti v Mladé Boleslavi, nejprve s opravami jízdních kol. Brzy poté navrhli vlastní jízdní kola a od roku 1896 je úspěšně prodávali právě pod značkou Slavia.