Článek
Studie Vision RS, pod kterou je „podepsán” nový šéfdesignér Oliver Stefani, je 4356 mm dlouhá, 1810 mm široká a 1431 mm vysoká. Rozvor náprav má hodnotu 2650 mm. Rozměrově tedy jde o hodnoty zhruba na úrovni současného rapidu, výška vozu je však o podstatných 30 mm menší.
Hatchback Vision RS má nízké světlomety s trojúhelníkovým designem, přední maska působí hodně dynamicky. Vzadu je pak obří, sebevědomý nápis Škoda (uvidíme, zda se dostane v této podobě do sériové výroby).
Světová premiéra již v Paříži
Všimněte si také velkého zadního integrovaného spoileru, velkého difuzoru i prudkého sklonu v oblasti C sloupků, což působí sportovním dojmem. Není tak od věci připomenout, že Škoda by v podobném designovém duchu ráda prezentovala své sportovní (RS) modely.
Označení RS na vozech Škoda |
Označení RS (Rally Sport) používá Škoda od roku 1974 na závodních vozidlech, od roku 2000 rovněž na sériových sportovně laděných automobilech. Z těch novodobých nabízela Škodovka modely Fabia RS (první a druhé generace, nyní se již nevyrábí) a Octavia RS (všechny tři novodobé generace). |
Prvním sériovým modelem s logem Rally Sport (v některých zemích kvůli ochranné známce prodávaný jako vRS, v jako victory čili vítězství) byla od roku 2000 první generace novodobé octavie. |
„Vision RS se řadou designových řešení odkazuje na závodní vozy Škoda a ukazuje směr, jakým se bude rozvíjet design sportovních vozů s přívlastkem RS, a současně připomíná 117letou historii motorsportu automobilky,” uvedl Štěpán Řehák z tiskového oddělení Škody Auto.
Ve světové premiéře se studie ukáže počátkem října na pařížském autosalonu. Již nyní lze zahlédnout kamuflované prototypy na obvyklých místech – v pondělí jsme například jeden vůz v sériové podobě zahlédli na dálnici D10.