Článek
Na rozdíl od nedávno představeného Volkswagenu Passat, se kterým bude chystaný superb sdílet techniku i výrobní závod v Bratislavě, bude k mání jen jako kombi, Škoda Superb opět dorazí i v elegantnější karoserii liftback.
Dosud automobilka v oficiálních materiálech prezentovala jen maskované kombi, s nímž se redaktor Novinek již svezl v rámci testování prototypů.
Liftback, tedy vůz připomínající sedan, ale s otevíratelným zadním oknem, se pochopitelně liší od středových b-sloupků dozadu. Má skutečně elegantní proporce, které se blíží minulé generaci možná více, než je tomu u kombi.
Pod maskováním si lze všimnout již typického ostrého zakončení okenní linie či ostře řezaných zadních svítilen se světelným podpisem ve tvaru písmene C. Vyloučit u liftbacku nelze spojení svítilen lištou, jako tomu je v současné generaci po modernizaci.
Škoda uvádí, že nová generace narostla v karosářské verzi liftback do délky o 43 milimetrů na 4912 milimetrů a do výšky o dvanáct milimetrů na 1481 milimetrů. Díky tomu je o jedenáct milimetrů více místa pro hlavu vpředu a o šest milimetrů více pro cestující vzadu.
Objem zavazadlového prostoru se zvýšil o 20 litrů na 645 litrů. Šířka vozu (1834 mm) a rozvor (2841 mm) zůstaly nezměněny. Optimalizované přívody vzduchu, strmější čelní sklo či vnější zpětná zrcátka zlepšily aerodynamiku. Součinitel odporu vzduchu cx je nyní 0,24.
Interiér už není tajemstvím
Ještě před podzimní premiérou je Škoda ohledně nového superbu velmi sdílná. Už například zcela odhalila přední část interiéru.
Škoda ukázala interiéry nového superbu a kodiaqu
Uvnitř má superb volně stojící centrální displej s úhlopříčkou až 13 palců. Doplňuje ho head-up displej, který se v interiéru této vlajkové lodi portfolia spalovacích motorů objevuje poprvé, a nové multifunkční mechanické ovladače označované jako Smart Dials.
Jedná se o tři otočná a stlačitelná tlačítka pod displejem infotainmentu, každé s digitálním displejem o průměru 32 milimetrů.
Přepracovaná středová konzola má čistý vzhled, protože volič převodovky je nyní umístěn přímo na sloupku řízení.
Známe i techniku
Novinka je poprvé dostupná s mild-hybridní technologií. V základním modelu s motorizací 1,5 TSI o výkonu 110 kW, 150 k, je čtyřválcový benzinový motor doplněný 48voltovým startér-generátorem poháněným řemenem a 48voltovou Li-Ion baterií. To umožňuje rekuperaci elektrické energie během brzdění. Takto získaná energie se ukládá do baterie a lze ji využít k výkonovému posílení spalovacího motoru nebo k plachtění vozidla s úplně vypnutým motorem.
Kromě toho nabídne Škoda dva agregáty 2,0 TSI s výkony 150 kW, 204 k, a 195 kW, 265 k. Stejně jako nejsilnější diesel, 2,0 TDI s výkonem 142 kW, 193 k, je i vrcholný benzinový agregát standardně dodáván s pohonem všech kol. Chybět nebude ani základní diesel 2,0 TDI s výkonem 110 kW, 150 k.
Poprvé u značky Škoda jsou všechny motory modelu Superb standardně spojeny se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.
Novinka se představí ještě během letošního podzimu, stejně jako druhý model na inovované platformě MQB Evo, druhá generace kodiaqu.