Článek
Koncept Enyaq RS Race vychází z modelu Škoda Enyaq Coupé RS, už na první pohled ale zaujme přepracovanou přídí s agresivnějším nárazníkem a rozšířenými lemy podběhů.
Úpravou prošla i kapota, na střeše vidíme nový nasávací otvor. Světla si však zachovala svůj charakteristický podpis.
Vůz dostal rozšířený a snížený podvozek slibující stabilnější jízdní vlastnosti, nové tlumiče, dvacetipalcová kola s nízkým profilem pneumatik, upravené nástavce prahů, žaluzii přes zadní sklo, nový zadní nárazník s výrazným difuzorem a také výrazné křídlo, které má zlepšovat aerodynamiku.
Elektromobilem na dlouhé trase po Evropě: Dobíječek je nepřeberně, rychlé však vyjdou dráž
Změny v oblasti aerodynamiky přitom vycházejí ze zkušeností, které značka nasbírala během účasti v mezinárodních rallye. Současně byl ale důraz kladen i na optimální chlazení namáhaných komponent.
Kabina dostane bezpečnostní rám, sportovní přední sedadla a pětibodové pásy. Palubní deska bude přepracovaná, některé komponenty (jako například zadní sedadla) zcela zmizí a jiné budou odlehčené. Vše se přitom bude vytvářet i s důrazem na udržitelnost.
Úpravou by mělo projít i pohonné ústrojí, nicméně motory a baterie budou převzaty ze sériového vozu Škoda Enyaq RS Coupé, který standardně nabízí nejvyšší výkon až 250 kW a baterii s kapacitou 82 kWh. Koncept totiž nebude pouze vizuální, značka plánuje postavit plně funkční vůz.
Koncept demonstrující mimo jiné možnosti čistě elektrické platformy MEB z dílny Volkswagenu má posloužit k získání praktických poznatků prostřednictvím technických a konstrukčních úprav výkonných elektrických vozů.
Některé přístupy by pak mohly být implementovány i do budoucích sériových modelů, dodává automobilka.
„Škoda Enyaq RS Race není designová studie, která zůstane jen na papíře, ale bude to skutečný vůz. Bude nižší, širší, lehčí a hlavně dynamičtější. Proto bylo od začátku jasné, že design musí být agresivní a mít silnou závodní DNA,“ uvedl Daniel Petr, senior designér Škoda Auto.
„Když se podíváme na aerodynamiku, navrhli jsme jej vlastně podobně jako současnou Škodu Fabia RS Rally2. Má ostře tvarovanou příď, výrazně rozšířené blatníky a masivní zadní křídlo. Vypadá rychle i na papíře, a to je vždycky dobrý začátek,“ dodal Petr.