Článek
Na platformě MQB-A0-IN, kterou má v rámci koncernu Volkswagen na starosti mladoboleslavská automobilka, vznikne po crossoveru Kushaq a sedanu Slavia další model.
Zařadí se pod už tak kompaktní kushaq, což má ale své legislativní důvody. Novinka totiž s délkou pod čtyři metry splní požadavky pro zvýhodnění takto malých vozů.
Automobilka veřejnosti odhalila obchodních označení, která pro tento účel registrovala, včetně názvů Kwiq, Kymaq, Kylaq, Kariq či Kyroq. Své zákazníky v Indii vyzývá, aby k pojmenování nového kompaktního SUV zasílali i své návrhy. Konečný název bude oficiálně oznámen v závěru tohoto roku.
Škoda Auto posiluje v Indii. Z nového centra bude exportovat vozy do Vietnamu
Automobilka uvádí, že jednotný konstrukční základ platformy je zaměřen na vysokou úroveň lokalizace, nízké provozní náklady a snadnou výrobu. Jedná se o první platformu, kterou společnost vyvinula mimo Evropu a která je navržena pro potřeby indického trhu.
Zároveň umožňuje použití úsporných motorů a bezpečnostních systémů specifických pro místní podmínky a také plnění nových a přísnějších indických bezpečnostních a emisních norem.
Škoda si klade za cíl prodávat v Indii do roku 2026 ročně 100 000 vozů, stát se do roku 2030 nejprodávanější evropskou značkou a v rámci odpovědnosti za tento region dosáhnout pro všechny značky koncernu pětiprocentního podílu na trhu.