Článek
Škoda Enyaq iV, jak se vůz přesně jmenuje, podle automobilky „kombinuje emociální linie a vyvážené proporce s udržitelnou radostí z jízdy a velkorysou nabídkou vnitřního prostoru“. Vnitřní prostor jsme už zkoušeli v Irsku a nutno říci, že je ho tu vážně spousta.
První jízda se Škodou Enyaq: Jedna z největších revolucí v historii značky

Vyvážené proporce zčásti vidíme na čerstvě zveřejněné skice. Vůz má krátkou kapotu a masivní prosklenou část, ovšem střecha se směrem dozadu svažuje a snaží se tak hmotu vozu zamaskovat.
Vypadá to, že enyaq bude podobnější tradičnímu kombíku, který mají čeští zákazníci tak rádi, než „blobu“ ve formě Volkswagenu ID.3.

Volkswagen ID.3
Škodovka slibuje pohon zadních nebo všech kol, pět výkonových stupňů a tři různé velikosti baterie. Na tu největší by měl enyaq dojet až 500 km na jedno nabití.
Datum kompletního odhalení vozu už je známé – bude to 1. září letošního roku. Představením mají být podle automobilky uzavřeny oslavy 125. výročí založení firmy, ke kterému odkazuje např. i studentský vůz Škoda Slavia.

Maskovaná Škoda Enyaq iV.