Článek
Díky přesunu motoru zezadu pod přední kapotu u modelu Favorit mohla Škoda konečně začít vyrábět malé a lehké užitkové auto, které na československém trhu dlouho chybělo. A koncem září před 30 lety s tím skutečně začala.
Dvoumístná lehká užitková verze Pick-up byla standardně vyráběna se zážehovým motorem o objemu 1289 ccm, jehož výkon byl od 54 do 68 koní v závislosti na použití katalyzátoru. Byla vybavována laminátovou, plátěnou nebo plechovou nástavbou ložné plochy. V případě použití největší „boudy” na korbu byl objem nákladového prostoru až 2,38 m3.
Nebyl to jediný užitkový vůz na základě favoritu. Existoval také Forman Praktik, který měl karoserii formanu, ale jen dvě sedadla a zaslepená okna za B-sloupky. Z něj vycházel Forman Van Plus, který měl zadní dveře, ale místo střechy formanu laminátovou nástavbu.
První generace pick-upu se vyráběla do roku 1995 a celkem bylo vyrobeno 70 900 kusů. Jeho nástupcem byly v podstatě stejné modely, postavené na základě novější felicie. Pickup, nově psaný bez pomlčky, měl dvoje boční dveře, model Vanplus čtvery.
Do roku 2001, kdy byla výroba tohoto užitkového vozu ukončena, se jich vyrobilo 128 581 kusů. Škoda pak vyráběla fabii v užitkové verzi Praktik a později model Roomster v užitkové verzi Praktik. S koncem jeho životního cyklu v roce 2015 takovéto malé užitkové vozy z nabídky značky zmizely.