Článek
Číselné označení tak nadobro nahradil slovní název. Z vozu Škoda 440 se stala Octavia, ze Škody 445 Octavia Super a ze Škody 450 Felicia. „Náš nový typ osobního automobilu dostal také nové jméno. Bude se jmenovat Škoda Octavia, protože to je osmý typ našeho znárodněného průmyslu,“ uvedl tehdejší podnikový časopis Ventil ve svém vydání ze dne 6. ledna 1959.
Změna však nespočívala pouze v názvu a drobné úpravě přední masky. V roce 1959 předělali konstruktéři mladoboleslavské automobilky všem osobním vozům Škoda přední nápravu. Dostala místo listového pera vinuté pružiny s teleskopickými tlumiči pérování.
:. První Škoda Octavia nabízela motory o výkonu od 40 koní.
V novodobé historii po roce 1989 bylo jméno znovu vzkříšeno a modelová řada Octavia se stala prvním automobilem vyvinutým ve vlastní režii poté, co se Škoda stala součástí koncernu VW. Škoda Felicia byla pouze důkladným faceliftem za socialismu vyvinutého Favorita.
Přípravné práce začaly již v roce 1992, kdy vznikla studie. Veřejnosti se Octavia představila v roce 1996, o dva roky později přišla verze Combi a později také verze 4x4 s pohonem obou náprav.
V roce 2000 proběhla modernizace, která se dodnes vyrábí pod názvem Octavia Tour. V únoru 2004 byla veřejnosti představena Škoda Octavia druhé generace a v roce 2008 její modernizovaná podoba.
Do dnešního dne prodala Škoda více než dva milióny vozů Škoda Octavia po celém světě.
:. Současná generace Octavie (2009)