Článek
Srdcem standardní Octavie RS 245 je čtyřválcový benzínový motor TSI naladěný na 180 kW (245 k) a 370 Nm v rozsahu 1600 až 4300 otáček. Na výběr máte jak šestistupňovou manuální převodovku, tak sedmistupňové DSG (dosud šestistupňové).
BSR upravilo verzi s manuální převodovkou na 301 koní (221 kW) a 421 N.m, což je nárůst, který v praxi pocítíte. Ostatně, na hoškovické letištní ploše jsme se podívali na tachometrových 250 km/h, což se nám v případě verzí o výkonu 55 k nižším nestalo ani s jedním z typů převodovky - dostali jsme se na cca 235 km/h.
Omezovač do 330 km/h
Celkový nárůst síly je znát a ve středních otáčkách jede upravená octavia opravdu parádně. Nejlépe to dokumentuje pružné zrychlení - 100-160 km/h zabere v RS 245 rovných osm sekund, třísetkoňová verze je o rovné dvě sekundy rychlejší.
Všechny varianty tovární Octavie RS mají nejvyšší rychlost omezenou elektronicky při tradičních 250 km/h, v případě BSR je omezovač posunut do vpravdě absurdní a opravdu teoretické hodnoty 330 km/h, ale tachometrových 280 km/h z ní „vytáhnete” a auto má ještě tendenci zrychlovat.
Na zrychlení obou verzí - standardní i upravené od BSR - se podívejte na přiložených videích. Standardní redakční test připravujeme.