Článek
Nejen grafickým, nýbrž i zvukovým logem se bude prezentovat mladoboleslavská Škodovka. Co to je a k čemu to je automobilce? Firma píše, že zvukové logo je „hudební ‚podpis‘, které značky využívají ke své snazší identifikaci“, a že se používá „typicky na konci televizních a rozhlasových reklamních klipů, ale i v dalších audiovizuálních sděleních“.
Právě zejména v reklamě, v nové reklamní kampani, najde nové zvukové logo automobilky své uplatnění. Automobilka ho vybírala z patnácti návrhů, které později zúžila do dvou finálních verzí a z nich vybrala tu, kterou si můžete poslechnout v přehrávači.
Znalcům vážné hudby bude znělka víc než povědomá a není to náhodou. Inspirací pro ni se totiž stala symfonická báseň Vltava z cyklu Má vlast skladatele Bedřicha Smetany.
„Když se objevil nápad využít jako inspiraci Vltavu, už jsme v týmu žádný další nápad nehledali. Vltava je ikonickou hudební skladbou a je vyjádřením pohybu, objevování a zároveň působí uklidňujícím dojmem,“ říká k inspiraci Veronika Ziegaus, vedoucí oddělení strategie značky a produkce obsahu.
„Logo se inspirovalo zejména úvodem symfonické básně, který obsahuje hravý a povznášející motiv. Ten v originále obstarávají flétny a vyjadřuje pramen řeky. Díky tomu jde o skvělou melodii, která vyjadřuje začátek cesty. Zvukové logo ovšem využívá moderní podání syntezátoru. Melodie je zakončena harmonicky překvapivým a pozitivně laděným akordem, který evokuje objevování krásných životních okamžiků,“ uvádí dále automobilka.