Hlavní obsah

Škoda loni udržela třetinový podíl na českém trhu

2:59
2:59

Poslechněte si tento článek

Tuzemská automobilka Škoda loni v Česku prodala na 78 tisíc aut. V letošním roce podle vedoucího českého zastoupení Jiřího Maláčka očekává stabilní vývoj.

Foto: Škoda Auto

Modernizovaná Škoda Octavia

Článek

V České republice vzrostl v loňském roce prodej aut o necelých pět procent. Zaregistrováno bylo 231 600 nových aut všech značek. Mírně vzrostl i prodej domácí značky Škoda, a to ze 77 490 vozů v roce 2023 na 78 tisíc vozů v roce 2024.

Tuzemská automobilka si tak drží třetinový podíl (téměř 34 procent), byť oproti předchozímu roku o jedno procento klesl. Druhou nejprodávanější značkou je Hyundai s necelými devíti procenty, třetí je Toyota, která s osmi procenty přeskočila značku Volkswagen.

„Očekávali jsme, že trh v roce 2024 mírně klesne, ale stal se opak a registrovalo se více aut. Z pohledu domácí značky je pozitivní, že roste prodej jak firemním, tak i soukromým zákazníkům,“ hodnotil Maláček.

Za volantem nové Škody Elroq: Férový obchod

Testy
Nejprodávanější značky aut v ČR
PořadíZnačkaPočetPodíl na trhu
1.Škoda78 097 ks33,72 %
2.Hyundai20 309 ks8,77 %
3.Toyota18 994 ks8,20 %
4.Volkswagen15 555 ks6,72 %
5.Kia10 743 ks4,64 %
6.Dacia9 422 ks4,07 %
7.Mercedes-Benz8 061 ks3,48 %
8.Ford6 601 ks2,85 %
9.Renault5 495 ks2,37 %
10.BMW5 459 ks2,36 %
Zdroj: SDA

Firemní zákazníci tvoří stabilně tři čtvrtiny všech zákazníků. Jedničkou mezi modely na celém trhu je stále octavia, dál je podle Maláčka patrná rostoucí obliba SUV segmentu. Druhou pozici obsadil karoq, třetí kodiaq.

Nejprodávanější modely aut v ČR
PořadíModelPočetPodíl na trhu
1.Škoda Octavia19 425 ks8,39 %
2.Škoda Karoq10 843 ks4,68 %
3.Škoda Kodiaq10 328 ks4,46 %
4.Škoda Kamiq9 504 ks4,10 %
5.Škoda Scala9 443 ks4,08 %
6.Škoda Fabia9 389 ks4,05 %
7.Hyundai i308 744 ks3,78 %
8.Škoda Superb7 404 ks3,20 %
9.Hyundai Tucson5 762 ks2,49 %
10.Kia Ceed4 975 ks2,15 %
Zdroj: SDA

Ačkoli roste prodej čistě elektrických aut, vloni to bylo 4,7 procenta, stále převažuje obliba spalovacích motorů, které si drží téměř 91 procent. „Je patrný rostoucí podíl benzinových na úkor naftových,“ upřesnil Maláček. Růstu prodeje elektrických aut vloni pomohly dotace firmám na jejich pořízení.

Další větví v prodeji jsou ojetá auta. Škoda jich za loňský rok prodala téměř 54 tisíc, tedy skoro o pět tisíc víc než v roce předchozím, drtivá většina z nich byla stará do pěti let.

Zatímco celkový počet prodaných vozů v České republice meziročně stoupl o 4,6 %, statistiky prodejů v segmentu elektromobilů ukazují téměř 65% meziroční nárůst. Zásluhu na tom má i Škoda Enyaq, jejíž prodeje meziročně opět vzrostly. Z 10 933 prodaných vozidel BEV jich 1644 neslo značku Škoda, více se prodalo vozů Tesla Model Y a Model 3.

Podle Maláčka chce Škoda svou pozici na českém elektromobilním trhu vylepšit, i díky nastupujícímu modelu Elroq, který tlačí cenu níže. Ovšem zároveň přiznává, že predikovat je těžké. Český trh totiž loni ovlivnila dotace na nákup elektromobilů.

Češi vzali dotace na nákup elektromobilů útokem, vyčerpali už celou sumu 1,95 miliardy korun

AutoMoto

Nejprodávanější auta u nás a v Evropě: Škodovka boduje i za hranicemi

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám