Článek
„Nedostatek čipů nesmírně bolí, mimo jiné proto, že poptávka po našich automobilech je nadále velmi vysoká,” uvedl Schäfer.
Vyjádřil nicméně naději, že potíže s nedostatkem čipů v příštích týdnech poněkud poleví, a to díky vyšší produkci v Malajsii.
„Čipová krize bude pokračovat také v příštím roce, ale snad už nebude tak silná jako v roce 2021,” dodal. Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Ten v pátek oznámil, že odbyt Škody Auto se v srpnu meziročně snížil o 34,3 procenta na 53 900 vozů.
Hranice 50 tisíc nedodělaných škodovek ohrožuje cash flow, říká předseda podnikové rady
Tempo poklesu tak mírně zrychlilo z červencových 30,9 procenta. Za prvních osm měsíců roku nicméně odbyt Škody Auto vykázal nárůst o 4,4 procenta na 644 200 vozů.
Časopis Škodovácký odborář minulý měsíc uvedl, že mladoboleslavská automobilka pokračuje v rušení části směn kvůli chybějícím čipům, které se používají v palubní elektronice. Podle odborů se dají problémy očekávat ještě na podzim.