Hlavní obsah

Škoda Kodiaq RS vstupuje na český trh, začíná na 1,5 milionu

Nejsilnější verze Škody Kodiaq druhé generace se začíná prodávat na českém trhu. Základ modelu RS s výkonem 265 koní přijde na 1 470 000 Kč včetně DPH.

Škoda Kodiaq RSVideo: Škoda Auto

Článek

Stejně jako u předchůdce nechybí největšímu SUV portfolia Škody Auto ani verze RS zaměřující se na výkon a sportovní styl. Standardní výbava zahrnuje Matrix-LED přední světlomety s uvítacím efektem a funkcí přisvěcování do zatáček a Top LED zadní světla s animovanými ukazateli směru, která spojuje reflexní červený pás mezi zadními svítilnami. Nechybí vylepšený adaptivní podvozek DCC+, který nabízí širší rozpětí charakteristiky tlumení a volbu jízdního režimu.

Interiér v provedení RS sází na čalounění mikrovláknem Suedia v kombinaci s umělou kůží. Na přání je bez příplatku dodáván interiér RS Suite se sportovními sedadly s čalouněním perforovanou kůží v kombinaci s umělou kůží. Volně stojící displej infotainmentu Navi 13″ zahrnuje i web rádio, audiosystém Canton se 14 reproduktory zajišťuje příjemný zvukový zážitek.

O bezpečnost se stará především paket Asistovaná jízda 2.5+, o komfort zase virtuální pedál, vyhřívané čelní sklo nebo head-up displej.

Škoda představila nový Kodiaq RS

AutoMoto

Příplatek za třetí řadu sedadel činí 22 000 Kč, na přání lze objednat i sklopné tažné zařízení s asistencí pro jízdu s přívěsem za 32 000 Kč, Family paket za 12 000 Kč, nezávislé topení za 32 900 Kč nebo panoramatické střešní okno za 40 000 Kč.

Nejvýkonnější v historii

Původně vznětová varianta ještě v první generaci dostala zážehový motor, se kterým přijíždí i ve druhém vydání. Spekulace o zástavbě plug-in hybridního provedení pro verzi RS se tak nepotvrdily.

Vůz pohání evoluce dvoulitrového čtyřválce TSI s výkonem 195 kW, což je o 15 kW více než u předchůdce. Díky tomu novinka s točivým momentem 400 Nm, pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a pokračovat ve zrychlování může až k hranici 231 km/h.

Od standardní verze se liší nastavení podvozku. Kodiaq RS dostal jak progresivní řízení, tak adaptivní podvozek DCC+, který má oproti první generaci rozšířený záběr nastavení.

Vizuálně se liší typickými leskle černými prvky. K těm patří například rámeček masky chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, vrchní část rámů oken, střešní ližiny a pro druhou generaci charakteristický výrazný D-sloupek karoserie. V černém lesku jsou i detaily ve zbrusu novém předním nárazníku nebo třeba nápis Škoda na pátých dveřích.

Ani variantě RS nechybí prosvětlená maska chladiče, dostala také nová loga RS právě na masce a na pátých dveřích. Verze RS se chlubí exkluzivními ráfky kol, standardem jsou dvacetipalcové, které opět vsadily na lesklý černý povrch. Brzdové třmeny jsou naopak lakovány v kontrastní červené barvě. Na výběr je z osmi laků karoserie.

Za volantem nové Škody Kodiaq: Rodinný parťák se vrací ve skvělé formě

Testy
Související témata:

Výběr článků

Načítám