Článek
Pro bratislavský závod je to už devátý model, který se tam vyrábí, z toho druhý model české automobilky Škoda. Dalším je elektromobil Citigo iV. Objem výroby se má pohybovat v řádu desetitisíců ročně. O výrobě bylo rozhodnuto loni na podzim.
„Těší mě, že i přes náročné období v souvislosti s epidemií koronaviru se nám podařilo spustit výrobu nového modelu podle plánu,” uvedl předseda představenstva a člen představenstva pro technickou oblast ve společnosti Volkswagen Slovakia Oliver Grünberg.
Škoda začíná prodávat nejlevnější Enyaq iV
Karoserie pro model Karoq se vyrábějí v České republice, odkud se převážejí na montáž do bratislavského závodu. Podvozek se vyrábí v Bratislavě.
V Česku se Karoq vyrábí částečně v Mladé Boleslavi a v Kvasinách na Rychnovsku. Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. Působí na více než 100 trzích a zaměstnává téměř 39 000 lidí, z toho téměř 34 000 v České republice.
Škoda zmodernizovala Karoq a Kodiaq, mají jinou záď a lépe bojují se zloději
Volkswagen patří na Slovensku k největším zaměstnavatelům. V zemi montuje sportovně-užitková vozidla a také malá městská auta včetně elektrických vozů Škoda Citigo.
Skupina Volkswagen zahrnuje vedle Škody také řadu dalších značek. Kromě vlajkové značky Volkswagen jsou to například Audi, Porsche, Seat, Bentley či Lamborghini.