Hlavní obsah

Škoda Karoq dostala za bezpečnost od Euro NCAP pět hvězdiček

Nové SUV Škoda Karoq uspělo v testech Euro NCAP (The European New Car Assessment Program). Od organizace dostalo za bezpečnost nejvyšší hodnocení, tedy pět hvězdiček. Za ochranu dospělých cestujících získal Karoq 93 procent, tedy o procento více než druhé nové SUV značky Kodiaq, který je oproti Karoqu větší. Lepšího výsledku dosáhl Karoq oproti Kodiaqu také v ochraně dětí, kde získal o dvě procenta více a dosáhl 79 procent.

Škoda KaroqVideo: Škoda Auto

Článek

Karoq se začal oficiálně prodávat v říjnu, do té doby přijala automobilka přes 3500 předobjednávek. Škoda je tak díky hodnocení Karoqu jednou z automobilek, jejichž celou modelovou paletu organizací Euro NCAP hodnotí pěti hvězdami. Kromě Karoqu Škoda nabízí také model Kodiaq, Octavia, Fabia, Rapid, Superb a Citigo.

Foto: Euro NCAP

Výsledky Škody Karoq v testech Euro NCAP

Nezávislé zkoušky hodnotily úroveň ochrany dospělých, dětí, chodců a aktivní bezpečnost. Úroveň ochrany chodců dosáhla podle webu 73 procent, aktivní bezpečnosti 58 procent. Vůz má systém nouzového brzdění, který chrání posádku i chodce. Podle Škody fungoval při testech spolehlivě i při nízkých rychlostech běžných v městském provozu a zabránil téměř všem kolizím. Plný počet bodů udělila Euro NCAP za ochranu nohou chodců.

„Kontinuálně pracujeme na optimalizaci aktivní a pasivní bezpečnosti našich modelů a důsledně zdokonalujeme ochranu posádky, chodců i asistenční systémy. V modelu Karoq je k dispozici řada asistenčních systémů, se kterými je možné se setkat jen ve vozech vyšších tříd," řekl člen představenstva Škoda Auto za oblast technického vývoje Christian Strube.

Karoq za svůj výsledek podle automobilky vděčí vysoké torzní tuhosti, velkým deformačním zónám, extrémně pevnému bezpečnostnímu skeletu kabiny i použití vysokopevnostních ocelí, například v oblasti podélníků. Také disponuje sedmi sériově montovanými airbagy. Při nárazu zezadu snižují speciálně konstruované hlavové opěrky na předních sedadlech riziko poranění krční páteře řidiče a spolujezdce.

Proaktivní systém ochrany posádky v případě kolize také přitáhne zapnuté bezpečnostní pásy na předních sedadlech a zavře otevřená okna, popřípadě i střešní okno až na malou štěrbinu. Tento systém je pro řadu trhů součástí sériové výbavy.

Organizace Euro NCAP, založená v roce 1997, je nezávislé konsorcium evropských ministerstev dopravy, automobilových klubů a svazů pojišťoven se sídlem v Belgii. Tato organizace dělá nárazové testy aktuálních modelů, kromě vyhodnocení nárazových zkoušek se do celkového hodnocení zahrnují i systémy aktivní bezpečnosti.

Související témata:

Výběr článků

Načítám