Článek
"Ačkoliv Yeti míří do relativně úzké skupiny zákazníků, ohlasy z naší prodejní sítě jsou velice pozitivní," podotkl Hurt. Zatímco těsně po uvedení auta na trh si lidé Yetiho spíše jen obhlíželi, v posledních týdnech objednávek podle prodejců přibývá.
"Bylo to dáno i tím, že Škodovka nejprve vyjela na trh s plně vybavenými modely za cenu přes 600 000 korun. Teď je ale o Yetiho opravdu zájem, momentálně dokonce u nás na prodejně nemáme žádného, prodali jsme i předváděcí model," řekl Jiří Forst z mladoboleslavského autosalonu Laureta Auto.
Analytici nadšení Škody nesdílejí
Analytici jsou však ve svých závěrech zdrženlivější, zejména vzhledem k cílům, jež mladoboleslavská automobilka vyhlásila. "Chtěli prodávat 20 000 aut ročně a vyrábí jich 200 denně. Zatím mi to tedy vychází, že mají podle objednávek pokrytých osm pracovních dní, přitom to auto se vyrábí už čtyři měsíce," řekl analytik Cyrrusu Jan Procházka. Podle něj však objednávky mohou jít dále nahoru.
"Zaváděcí proces je tam asi složitý, pro Škodovku je to netypický produkt. Teď přijde zima, Yeti je čtyřkolka, mělo by se to dále zlepšovat," dodal Procházka.
Yeti si však v Česku vede dobře i v porovnání s dalšími auty ve třídě malých terénních vozů. Nejprodávanějším autem z této třídy v Česku byl za prvních osm měsíců Volkswagen Tiguan, který si pořídilo 767 Čechů. V srpnu si však tento model koupilo 85 lidí, zatímco Yetiho si pořídilo 95 řidičů. Lepší byl v srpnu pouze Nissan Qashqai, jehož si v Česku koupilo 97 lidí.