Článek
Verze Monte Carlo představená v minulém týdnu zaujala vrcholnou pozici v nabídce Škody Fabia čtvrté generace.
Naoko sportovně střižená varianta je k mání se všemi přeplňovanými motory v nabídce fabie. Základem pro Monte Carlo je litrový tříválec TSI o výkonu 70 kW, 95 koní v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou. Přijde na 444 900 korun.
Připlatit lze za silnější verzi litrového agregátu. Má 81 kW, 110 k se šestistupňovou manuální či sedmistupňovou dvouspojkovou skříní. Vrcholem je čtyřválcová patnáctistovka o 110 kW, 150 k, výhradně s dvouspojkovou převodovkou.
Předchůdce v době ukončení objednávání v lednu 2021 přišel na 397 900 korun, automobilka ale argumentuje tím, že novinka má výbavu navíc v hodnotě 64 200 korun bez příplatku.
Ve standardu jsou mimo jiné 16palcová litá kola s černým lakováním, vyhřívaná sportovní sedadla, karbonový dekor, Bi-LED přední světlomety s přisvěcováním do zatáček, parkovací senzory vpředu i vzadu, ambientní osvětlení interiéru, bezklíčové zamykání a startování, USB-C ve vnitřním zpětném zrcátku či dvouzónová klimatizace.
Na českém trhu je standardem i takzvaný Color Concept, který kombinuje černé lakování střechy, A-sloupků a vnějších zpětných zrcátek s pěti barvami karoserie.
Jde především o vzhled
Monte Carlo u Škody znamená sportovní vzhled kompaktních vozů. Nemění nic na technických vlastnostech a je vždy k mání s běžnou paletou motorizací. Nejinak tomu je i u nové fabie.
Typickou změnou jsou černé prvky karoserie. Černě lakovaný je nejen rámeček masky chladiče a spoiler na specifickém předním nárazníku, ale také kryty vnějších zpětných zrcátek, kryty bočních prahů a difuzor zadního nárazníku.
Škoda představuje Fabii Monte Carlo
Součástí je rovněž nápis Škoda na víku zavazadlového prostoru v černé barvě a zmiňovaná černě lakovaná střecha včetně a-sloupků. Bezpečným poznávacím znamením je znovu i nápis Monte Carlo na předních blatnících. Kola z lehkých slitin jsou rovněž lakována do černé, mají rozměry od 16 do 18 palců.
Interiér nové varianty, kterému dominuje černá barva, nabízí červené designové prvky, například na potahu standardně dodávaných sportovních sedadel s integrovanými hlavovými opěrkami.
Červená je také horizontální dekorační lišta na přístrojové desce, části středové konzole a madla dveří. Obložení stropu a sloupků je vyvedeno v černé barvě. Spodní část přístrojové desky zdobená bílým kontrastním švem a loketní opěrky předních dveří mají pseudokarbonový design, zatímco kryty pedálů mají vzhled nerezové oceli.