Článek
Pod kapotou je agregát s označením 1,4 TSI nabízející výkon 92 kW/125 koní. Automobilka uvádí zrychlení 0–100 km/h za 8,8 sekundy a nejvyšší rychlost 203 km/h. To nejsou kdovíjak oslnivé hodnoty, v rámci fabie je to ale jediný model, jehož maximální rychlost se přehoupne přes 200 km/h. Zrychlení na „stovku“ také žádná jiná fabie nemá lepší.
Na dráze hoškovického letiště jsme se dostali na 193 km/h (se zařazeným pátým rychlostním stupněm), ochota zrychlovat od nějakých 160 km/h byla u zkoušené fabie nevalná. V základním režimu vám sedmistupňové DSG řadí „šestku“ klidně při jízdě ve městě, přepnutí do sportovního režimu o jeden stupeň podřadí a poté dovolí motor více vytáčet k červenému poli.
Škodu Fabia Edition R5 právě zkoušíme i v dalších jízdních režimech, obvyklý redakční test přineseme v pondělí.