Článek
Po nedobrém výsledku Fordu Mustang Mach-E v losím testu tu máme další elektromobil, který si své vysvědčení za rámeček nedá – Škodu Enyaq iV. Test španělského webového magazínu km77.com, který se losími testy pravidelně zabývá, zvládla v rychlosti jen 67 km/h.
Losí test je vyhýbací manévr, který posuzuje obratnost auta a umění se v okamžiku vyhnout neočekávaným překážkám na vozovce – a pak se vrátit do svého jízdního pruhu. Čím vyšší je rychlost, v níž auto test projede bezpečně, kontrolovaně a bez sražení kuželů, tím lépe je hodnocena bezpečnost auta.
Za volantem Škody Enyaq iV: Výborný po všech stránkách
Testovaný vůz měl 180 koní, tedy jen zadní poháněná kola, a menší variantu baterie. První pokus proběhl v 77 km/h a zkoušející řidič říká, že se necítil v žádném nebezpečí a auto působilo ovladatelně – jenže srazilo tři kužely. V dalších pokusech byly výkony auta mnohem horší, což řidič přisuzuje možnému zhoršení vlastností pneumatik Bridgestone Turanza Eco.
Vůz má v druhé sadě kuželů tendenci k přetáčivosti a systém ESP se podle Španělů snaží ho stabilizovat, ale přetáčivost ve třetí sadě kuželů nevyruší. „Problém enyaqu je, že najednou přestane být ovladatelný ke konci testu,” tvrdí řidič a dodává, že ESP někdy přetáčivosti ještě přidá. Při ostré jízdě po klikatých silnicích se však s ničím takovým nesetkal, říká.
První jízda s Volkswagenem ID.4: Rodinný parťák do zásuvky
Podobné chování vykazoval i dříve testovaný Volkswagen ID.4, který je s enyaqem technicky velmi blízký, ovšem jeho výsledek byl mnohem lepší – 73 km/h. Ten jel na stejných, jen o palec větších pneumatikách – a řidič tehdy přisuzoval nedostatek příčné adheze právě pneumatikám.