Článek
Po designové stránce se jedná jen o retuše. „Modely rodiny Enyaq se dočkají drobných vizuálních změn, které přinesou soulad s novou vizuální identitou značky. Chybět nebudou nová loga a nápisy, naopak z nich mizí označení iV. Jednotlivé verze se nově odlišují pouze číselným označením, případně označením varianty,“ popisuje některé z novinek Jaromír Mendl z produktového marketingu modelové řady Enyaq.
Zásadnější jsou technická vylepšení, a to jak u elektromotorů, tak baterií. Místo provedení 80 a 80× přicházejí nové verze 85 a 85×, totéž platí i u karosářského provedení Coupé.
Ke změně označení výkonnostní varianty dochází kvůli novým elektromotorům zadní nápravy a vylepšenému managementu baterie. Vozy nového modelového roku díky těmto změnám disponují zvýšenou kapacitou dojezdu a zlepšenou celkovou rychlostí nabíjení.

Škoda Enyaq po dílčí modernizaci
Enyaq 85 v cyklu WLTP ujede na jedno nabití až 565 kilometrů a z 10 na 80 % kapacity se baterie dovede nabít za 28 minut. Polepšilo si také provedení Coupé, které ujede až 576 kilometrů.
Zlepšila se i dynamika díky tomu, že elektromotor na zadní nápravě má nově maximální výkon až 210 kW, zatímco doposud to u odpovídající verze bylo 150 kW. Zrychlení z nuly na 100 km/h tak verze 85 zvládne za 6,7 sekundy, což je o dvě sekundy rychleji než dříve.
Verze s pohonem všech kol Enyaq 85× má nově systémový výkon také 210 kW, což je nárůst o 15 kW. Stovku zvládnou nové verze za 6,6 sekundy. Navíc Enyaq 85× ujede na jedno nabití až 538 kilometrů, verze Coupé pak ještě o 10 kilometrů více. Nabíjení této varianty nabízí výkon až 175 kW, což přináší zkrácení času potřebného k nabití z 10 na 80 % kapacity na 28 minut.
Škoda hledá náhradu za Rusko a Čínu. Zvažuje vstup do Thajska nebo Malajsie

Totéž platí i pro verzi RS, která se stejně jako varianta 85× může pochlubit optimalizovanou chemií článků baterie s vylepšeným termálním managementem a možností vyššího maximálního nabíjecího výkonu.
Enyaq RS také těží z nárůstu výkonu, nově budou mít řidiči k dispozici rovných 250 kW. Zrychlení z nuly na 100 km/h tak zvládnou obě karosářské varianty za 5,5 sekundy a dojezd narostl na 541 kilometrů, respektive na 547 kilometrů u varianty Coupé. Maximální rychlost zůstává u verze RS stejná, tedy 180 km/h, nově však takto rychle mohou jet i varianty 85 a 85×.
„Důležitou novinkou pro vozy modelového roku 2024 v provedení Enyaq 85 a vyšší je možnost předehřevu baterie. Může se spouštět automaticky, když uživatel v navigaci zadá cestu k vysokorychlostní nabíječce, nebo ho lze aktivovat manuálně v infotainmentu vozu,“ doplňuje Mendl.
Malé změny i uvnitř
Vylepšený Enyaq verze 85 a vyšší dostane i nové detaily, jako třeba upravené uspořádání tlačítek. Zajímavostí je i funkce automatického uzamčení auta, když od něj řidič s klíčkem odejde na určitou vzdálenost.

Škoda Enyaq po dílčí modernizaci
Nový software verze 4.0 přináší i aktualizované přepracované uživatelské prostředí. To opět vychází z nové identity značky a má být intuitivnější. Novou grafiku dostává i virtuální přístrojový štít či head-up displej.
Vylepšení čeká i hlasovou asistentku Lauru, která má nově lépe porozumět příkazům uživatele, jenž v reálném čase uvidí přepis svého požadavku na hlavním displeji infotainmentu.
Výroba elektrické Škody Enyaq zůstane v Mladé Boleslavi
