Článek
„Na straně elektromobilů máme enyaq a derivát enyaqu, který přijde v blízké budoucnosti, to zatím stačí, ale potřebujeme i něco menšího, ve velikosti vhodné do města, a potřebujeme něco 'placatějšího', něco jako octavii budoucnosti,” nechal se slyšet Schäfer v rozhovoru, který poskytl britskému webu Autocar.
První jízda Volkswagenem ID.3: Budoucnost není temná
Onen derivát bude s největší pravděpodobností kupé-crossover – takovéto karoserie jsou dnes velmi populární. Automobilka ho ještě oficiálně nepotvrdila, ale nijak se netají tím, že ho chystá.
„Něco menšího” na modulární platformě MEB by zase mohl být hatchback velikosti Volkswagenu ID.3. „Něco placatějšího” si představme prostě jako octavii, ale s elektrickým pohonným ústrojím místo konvenčního.
Schäfer zmínil i vůz na platformě ID Lite, kterou Volkswagen nyní vyvíjí pro nejmenší auta – údajné supermini ID.1 a crossover ID.2. A je dost pravděpodobné, že se na ní objeví i nějaká škodovka coby městský minivůz, nástupce Citigoe iV: „Pokud bude platforma, určitě na ní něco postavíme, ale zcela jistě to bude odlišné od volkswagenů,” uvedl.
Kdy tato auta přijdou na trh? U prvních dvou, tedy kompaktního vozu a ekvivalentu octavie, manažer hovoří o polovině dekády. Na ta nejmenší auta bude čas – a samozřejmě peníze – pravděpodobně ještě později.