Článek
Automobilka dosud prodala přes 200 000 elektromobilů enyaq a i s elroqem nyní eviduje dalších 50 000 objednávek, z toho 20 000 na v říjnu představený elroq. V příštím roce bude muset prodej elektrických aut výrazně zvýšit, aby splnila zpřísněné emisní limity pro flotilu vyráběných vozů.
„Vstupujeme do výrazně většího segmentu, a proto očekáváme i vyšší prodeje než u většího enyaqu. Samozřejmě se nevyhneme tomu, že část elroqů se prodá na úkor enyaqu,“ uvedl Mendl.
Elroq má přijít na trh v prvním čtvrtletí příštího roku. Během roku by měl nastoupit modernizovaný enyaq a bude představený městský vůz Škoda Epiq, který by se v roce 2026 měl stát nejlevnějším elektromobilem značky. Pro další roky se hovoří o velkém sedmimístném elektromobilu nebo o elektrických derivátech dalších úspěšných modelů s konvenčním pohonem, například octavie.
Škoda představila malé SUV Epiq
Zákazníky chce Škoda s novým elroqem oslovit hlavně cenou začínající na 799 000 korunách, což je nejméně v této třídě, a navíc je na některých trzích srovnatelná s jeho protějškem karoqem.
Škoda Elroq nabízí systémový výkon od 125 kW do 210 kW a tři verze trakčních baterií s kapacitou od 55 kWh do 82 kWh. Verze s největší lithium-iontovou baterií nabízejí dojezd až 581 kilometrů a dosahují maximální rychlosti 180 km za hodinu.
Model Elroq 85× s pohonem všech kol je vybaven druhým elektromotorem na přední nápravě. Optimalizovaná funkce předehřevu zajišťuje, že na rychlonabíjecích stanicích stejnosměrného proudu lze menší akumulátor dobít z deseti na 80 procent kapacity za 24 minut.
Elroq nabízí největší zavazadlový prostor ve své třídě se základním objemem 470 litrů, který lze sklopením zadních sedadel zvětšit až na 1580 litrů. Standardem je 13palcová obrazovka infotainmentu, asistentka Laura využívající umělou inteligenci, vyspělé asistenční systémy a až devět airbagů. Přepracovaná aplikace MyŠkoda nyní kromě ovládání mnoha funkcí vozidla, od zamykání a odemykání dveří až po parkování na dálku, nabízí také přístup ke službě PowerPass, prostřednictvím které mohou řidiči ovládat proces nabíjení.