Hlavní obsah

Nejlevnější enyaqy do prodeje zatím nejdou, cena startuje výš

Novinky, Milan Lažanský

Dva dny po premiéře vstupuje Enyaq iV do prodeje. První model Škody na modulární elektrické platformě MEB se na domácím trhu nebude prodávat s nejmenší baterií a základní verze dorazí letos se zpožděním. Nejlevnější enyaq z prvního vrhu tak pořídíte od 1 189 900 Kč včetně DPH.

Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV bez osvětlené masky

Článek

„Přepokládáme, že příští rok celá rodina modelů Škoda iV dosáhne na českém trhu prodejů ve výši jednotek tisíc vozů. Enyaq iV bude hrát významnou roli. V příštím roce očekáváme přes 1000 zákazníků,“ říká Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení mladoboleslavské automobilky.

První v nabídce, která startuje 3. září, je varianta, která dojede nejdále na jedno dobití. Verze 80 iV po plném nabití nabídne 510 elektrických kilometrů a disponuje baterií o kapacitě 82 kWh, její elektromotor poskytuje maximální výkon 150 kW.

V této variantě za 1 189 900 korun základní výbava zahrnuje například 19palcová kola, asistent udržování jízdního pruhu, bezklíčový přístup, asistent rozjezdu do kopce, tempomat s omezovačem rychlosti, rozpoznání dopravních značek, dešťový a světelný senzor, parkovací senzory vpředu i vzadu, zadní parkovací kameru, automatickou třízónovou klimatizaci či vyhřívaná přední sedadla a volant.

Nová Škoda Enyaq detailně. V základu za milion

AutoMoto

Se stejným pohonným ústrojím je v rámci první nabídky k dispozici i limitovaná edice Founders. Škoda vyrobí jen 1895 kusů na oslavu 125. výročí.

Za 1 379 900 Kč výbavě nechybí Matrix-LED světlomety, osvětlená maska Crystal Face, volba jízdních režimů, progresivní řízení, rozpoznání únavy řidiče či rozpoznání rukou na volantu.

Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV v edici Founders

Dále pak 21palcová litá kola, metalický lak, bezklíčový přístup, kožený interiér Suite, parkovací senzory vpředu a zadní parkovací kamera, ambientní osvětlení Plus nebo vkládané tkané koberce Premium. Ve formě volitelného vybavení k ní lze dále přiobjednat až 4 pakety.

Opravdový základ nebude, ten český ještě letos

Na jiných evropských trzích tvoří úplný základ nabídky varianta 50 iV s nejmenší kapacitou bateriového balíčku 55 kWh, ovšem české zastoupení tento model tuzemským zákazníkům nenabídne.

Foto: Škoda Auto

Technické údaje Škody Enyaq iV

Česká základní varianta 60 iV se zadním pohonem, výkonem 132 kW a dojezdem 390 kilometrů, jejíž cenu 1 059 900 korun Škoda propagovala v rámci světové premiéry 1. září, dorazí do nabídky „později na podzim”.

V českém základu nebude chybět například dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic, multifunkční kožený volant, bezklíčové zamykání a startování, DAB tuner, připojení chytrých telefonů, LED hlavní světlomety a možnost rychlodobíjení až do 50 kW. Dále také například parkovací senzory, zadní parkovací kameru, vyhřívaný volant.

Příští rok nabídku doplní i varianty s pohonem všech kol a vrcholná verze RS s výkonem 225 kW.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám