Článek
Šlo o čtyřválcové motory TDI se zdvihovým objemem 1,6 a 2,0 litru. Tyto agregáty se objevily v druhých generacích modelů fabia, octavia a superb a rovněž v modelech yeti, roomster a rapid.
Svolávací akce bude
Technicky šlo o to, že řídicí jednotka u „cinknutých” motorů pozná, že na autě probíhá normované měření spotřeby, a přizpůsobí se tomu. Výsledkem je nižší spotřeba paliva, než kolik by se během homologačního měření jinak naměřilo. Dlužno dodat, že svolávací akce na tyto motory není potřeba, protože aktivace módu, který se používal při homologaci, v praxi nikdy nemůže nastat. Automobilka ji přesto chystá.
„Majitele dotčených vozů svoláme do autorizovaných servisů, kde proběhnou příslušná technická nápravná opatření, na kterých aktuálně pracujeme. Náklady na případná nezbytná technická opatření převezme koncern Volkswagen,” uvedl pro Novinky.cz Josef Baláž, tiskový mluvčí Škoda Auto.
Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen, který minulý týden přiznal, že software umožňující manipulovat s měřením emisí instaloval v celém světě do zhruba 11 miliónů aut.
V pondělí ráno se ke kontroverzním manipulacím s emisemi přiznala značka Audi, kolem šestnácté hodiny vydaly agentury tutéž informaci o mladoboleslavské automobilce. Vzhledem ke zcela stejnému technickému základu motorů TDI řady EA189 se není čemu divit. S malou nadsázkou lze napsat, že za pár hodin přijde informace ze španělského Seatu.
Dieselgate vypukla před týdnem
Skandál vypukl před více než týdnem, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) Volkswagen obvinila, že firma u vozů s naftovými motory používala software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagenu za tyto podvody hrozí v USA pokuta až 18 miliard dolarů (438 miliard korun).
Skandál již začaly vyšetřovat i některé evropské země a na firmu byla podána řada hromadných žalob. Volkswagen přiznal, že software umožňující manipulovat s měřením emisí instaloval v celém světě do zhruba 11 miliónů aut.