Článek
„Nastupuju na směnu od pondělí, ale někdo jde do práce už na noční z neděle na pondělí. Zatím nám řekli, že pojedeme až do prosince, ale ne naplno. Asi bude pomalejší takt, linky pojedou pomaleji než normálně,“ řekl Právu pracovník automobilky ze svařovny karosérií.
Vedení společnosti potvrdilo, že se od 1. listopadu obnovuje výroba, ale další podrobnosti o objemech a konkrétních podmínkách automobilka neuvedla.
„Většina výrobních provozů společnosti Škoda Auto obnoví výrobu po dvoutýdenní odstávce v neděli, tedy dnes, počínaje noční směnou od 22:00,“ řekla v neděli mluvčí automobilky Kamila Biddle.
Škoda Auto téměř zdvojnásobila zisk
Méně o 250 tisíc vozů
Optimální kapacita výroby je 2500 aut za den v mladoboleslavském závodě a dalších 1200 vozů denně v závodě ve východočeských Kvasinách. Kvůli dlouhotrvajícímu nedostatku dílů se ale vyrábí výrazně méně. Nedávno vedení firmy uvedlo, že se oproti záměru vyrobí tento rok zhruba o 250 tisíc vozů méně. V letech před pandemií se výroba pohybovala přes 1,2 milionu vozů ročně.
V uplynulých dvou týdnech automobilka zastavila většinu provozů v Mladé Boleslavi i závod na převodovky ve Vrchlabí. Zůstala jen jedna ze dvou linek na výrobu modelů Kodiaq a Karoq v Kvasinách. Také se dokončovala rozpracovaná auta, pro něž byly dovezeny čipy.
Škoda odhalila víc o sedanu Slavia, je velký skoro jako octavia
Cílem odstávky bylo výrazně snížit množství odstavených nedokončených aut. Jejich množství už atakovalo hranici 50 tisíc vozů, což ohrožuje finanční situaci podniku.
S dovozem čipů z asijských zemí je však stále problém, proto se bude i v následujících týdnech přizpůsobovat tempo a objem výroby tomu, kolik čipů bude k dispozici. Už před dvěma týdny automobilka připustila, že by se odstávky mohly opakovat. Zlepšení situace očekávají až ve druhé polovině příštího roku.