Článek
Škoda Auto se čtyřiceti tisíci zaměstnanců se dostává do kritické situace. „Kabelové svazky začínají docházet a jejich náhradní výroba není. Je velmi obtížné predikovat vývoj a nelze přesně odhadnout, který den se linky zastaví a na jak dlouho to bude,“ potvrdila Právu mluvčí Škody Auto Simona Havlíková.
„Situace je pro nás velmi složitá a kritická,“ dodal mluvčí Štěpán Řehák, který má na starosti model Enyaq, jehož výroba už více než týden stojí.
Škoda Auto i celý koncern Volkswagen zastaví veškeré aktivity v Rusku
Automobilka přitom ještě nedořešila náhradní dodávky dveřních výplní do nejprodávanějšího modelu Octavia. Tato auta se sice vyrábějí, ale nechávají se nedokončená a čekají na dodělání dveří.
Na konci ledna totiž zničil obrovský požár přímo v Mladé Boleslavi výrobní a skladovací haly jednoho z dodavatelů automobilky, který dveřní výplně do aut zajišťoval. V kritické situaci tak jsou nyní už čtyři modely z osmi. „Fabia, Superb, Kodiaq a Karoq se dál vyrábějí,“ dodala Havlíková.
Firmy na jihu Čech nabízí uprchlíkům z Ukrajiny přes 800 míst
Firma zvažovala a patrně dál zvažuje možnost, že by kompletně celou výrobu kabelových svazků přesunula z Ukrajiny do ČR. Přesun by se ale týkal patrně stovek zaměstnanců s jejich rodinami, což není snadné zrealizovat.