Článek
Ve srovnání s novou Octavií působí infotainment většiny ostatních Škodovek poněkud zastarale, snad až na Scalu a Kamiq. A proto jednou ze změn, které čekají modely Superb, Karoq a Kodiaq, je nový infotainment z Octavie, označený MIB3.
Přístrojový štít by nicméně měl podle aktuálně dostupných informací zůstat původní, tj. s dostupnou teplotou oleje a úžasně přehledným zobrazením s centrálním otáčkoměrem.
Systém MIB3 je trvale připojen k internetu, takže i vestavěná navigace bude mít k dispozici mnohem přesnější data o dopravě. Kromě toho systém nabídne bezdrátové zrcadlení smartphonu a asistentku Lauru. Na druhé straně místo standardních portů USB tu budou USB-C. Na přání může jeden z nich být umístěn ve vnitřním zpětném zrcátku, např. kvůli palubní kameře.
Nová Škoda Octavia jde s cenou dolů, díky nové základní výbavě a nejslabšímu motoru
Po vzoru Kodiaqu dostávají modely Superb a Karoq panoramatický kamerový systém a asistent pro manévrování s přívěsem. Fabia, Scala, Kamiq a Karoq zase budou mít nový software bezklíčového přístupu Kessy – klíč se po 5 minutách bez pohybu deaktivuje. Tím je znemožněn útok na auto pomocí tzv. bezdrátového mostu.
Všechny modely mají nově ve standardu příjem digitálního rádia a do všech se také stěhuje nový dvouramenný volant z Octavie. Tříramenný volant je standardem pro verze RS, Sportline a Monte Carlo.
Změny jsou i pod kapotou řady modelů. Fabii přibyla možnost dvouspojkové převodovky DSG pro 95k verzi litrového tříválce TSI. Modely Scala, Kamiq, Karoq, Kodiaq a Superb také v průběhu roku dostanou nové motory s označením „Evo”.
Tam patří např. inovovaný tříválec 1,0 TSI s turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek a filtrem pevných částic. Pracuje v Millerově cyklu, tedy že sací ventil je otevřen ještě část kompresní fáze. Trocha nasátého vzduchu je tedy vytlačena zpět do sání, takže expanzní poměr je větší než kompresní a efektivita motoru je tedy větší. Díky přeplňování také nejsou výkonové ztráty výrazné; podle tiskové zprávy je výhodou dostupnost nejvyššího točivého momentu v nižších otáčkách.
Benzinový čtyřválec 1,5 TSI Evo je vybaven technologií odpojování dvou válců při nízké zátěži. Spolu s 1,0 TSI pracují se vstřikovacími tlaky 350 barů, což má znamenat nižší hydraulické ztráty a nižší spotřebu paliva.
Naftové motory také budou mít přídomek Evo a hlavní změnou u nich je optimalizace systému selektivní katalytické redukce, při níž se do speciálního katalyzátoru vstřikuje roztok močoviny AdBlue pro zásadní snížení emisí oxidů dusíku.
A konečně novinkou pro Superb, Kodiaq, Karoq, Kamiq a Scalu je také funkce Personalizace 2.0, která umí pomocí uživatelského účtu Škoda Connect přenášet nastavení všeho možného z jedné patřičně vybavené škodovky do druhé.