Článek
Ve snaze odlišit se od ostatních vytvořilo mnoho výrobců smyšlené marketingové názvy pro své jednotlivé systémy. Nyní skupina organizací volá po standardizaci v celém odvětví.
Americké organizace jako Consumer Reports, AAA, J.D. Power, National Safety Council, PAVE a SAE International volají po změně. Jak koalice zdůrazňuje, „terminologie používaná výrobci automobilů k popisu funkcí asistentů se značně liší, což může zmást spotřebitele a ztížit pochopení funkcí vozidla”.
Vlajkové mercedesy již budou moci řídit samy. Pomalu a na určených úsecích
Dále v prohlášení zní, že některé marketingové popisky spojené s těmito technologiemi přehánějí nebo zkreslují samotné funkce.
Mezi funkce, pro které organizace chtějí standardizované termíny, patří například varování před kolizí, zásah při kolizi, asistent řízení jízdy, parkovací asistent či monitorování řidiče.
Pět stupňů k puštění volantu. Autonomní řízení má svá pravidla
Zatímco názvy jednotlivých funkcí v USA ani v Evropě regulovány nejsou, jasně dané jsou stupně autonomního řízení, které díky nim daný automobil disponuje. Řadí se do pěti kategorií například podle schopnosti vozu řešit různé situace a orientovat se v prostředí, přičemž aktuálně některé sériové vozy dospěly do třetí fáze. Určuje je organizace SAE - Sdružení inženýrů v automobilovém průmyslu.