Článek
Když jsme přinesli první testování Audi Q7, napsali jsme, že automobil je kvůli své hmotnosti poněkud horší v dynamickém zrychlení. [celá zpráva] Jenže tehdy byly do vozu montovány pouze dva motory - třílitrový turbodiesel a vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l v zážehové verzi. Nyní však přichází největší a můžeme říci, že zatím nejsilnější turbodiesel, kterému už nebude vadit vysoká hmotnost vozu.
Motor 4,2 V8 TDI o velmi kompatktních rozměrech i nízké hmotnosti (jen 257 kg) má maximální výkon 240 kW při 3750 ot./min. Jenže to není to hlavní, co můžeme ocenit. Především se podivíme nad ohromným točivým momentem 760 N.m, který dokáže své maximum dodávat ve famózních 1800 ot./min, ale pokračuje v tomto trendu až do 2500 ot./min!
Díky tomu zrychlí vůz z 0 na 100 km/h za pouhých 6,4 s a maximální rychlost je 236 km/h.
Vůz má samozřejmě to nejlepší z techniky, kterou může Q7 nabídnout - pohon všech kol quattro (poměr 60:40 pro zadní nápravu), vzduchové odpružení a adaptivní tlumiče a ohromné kotouče se šestipístkovými třmeny vpředu a další vymoženosti.
Cena vozu je pro Českou republiku stanovena na 2 098 700 Kč.
Počkejme si však ještě na jeden motor - vznětový vidlicový dvanáctiválec, [představení vozu] který se podle vyjádření vedení dovozce Audi objeví v ČR příští rok.